Třídy
Kapříci
Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ
My jsme malí kapříci, pracovití chlapíci.
Hodně se tu naučíme, pomůžem si, poradíme.
Můžete k nám zavítat, budeme si spolu hrát.
6. tematická část: UŽÍVÁME SI SLUNÍČKA
DOVEDE ZVLÁDNOUT JEDNODUCHÉ ZÁTĚŽE A PŘEKÁŽKY
- zabýváme se významem ochrany přírody, koloběh vody v přírodě – navážeme na DEN ZEMĚ
- zapojíme se do projektu Den ZEMĚ-uklidíme si okolí školky, školní zahradu
- zasejeme si obilí do květináče, vyzdobíme velikonočními zápichy
- uděláme si záhon vedle třídní terasy a zasejeme si ředkvičky, zasadíme kedlubny, budeme pozorovat, jak rostou a pečovat o rostlinky
- při pobytu venku se zaměřujeme na ochranu přírody, všímáme si změn v přírodě (rozkvétají rostlinky, naučíme se názvy jarních květin atd.)
- pečujeme o truhlíky na oknech – pravidelně zaléváme, pozorujeme
- společně si vyzdobíme prostory školky, třídy a šatny jarními motivy, velikonoční výzdobou
- zaměřujeme se na úklid hraček ve třídě, na školní zahradě
- plníme úkoly (logiko, pracovní listy s aktuálním tématem atd.)
- pracujeme ve skupině, plníme úkoly, vyvíjíme snahu o dokončení úkolu
- připomínáme si pravidlo „Každá hračka má své místo“
- diskusní kruh – na aktuální téma, zvolené dětmi
ROZLIŠUJE LIDSKÉ AKTIVITY NA TY, KTERÉ MOHOU ZDRAVÍ ČLOVĚKA, PŘIRODY PODPOROVAT, A TY, KTERÉ MOHOU ZDRAVÍ POŠKOZOVAT
- vzájemně se upozorňujeme na dodržování pravidel soužití, hygieny, bezpečnosti
- RK-učíme se přiznat chybu, nebojíme se přiznat chybu, umíme se omluvit
- poznáváme vesnici, důležité budovy (městys, pošta, obchod, zdravotní středisko atd.)
- plníme úkoly na interaktivní tabuli „DUBEN, KVĚTEN“
- pracujeme s didaktickým materiálem, pracovními listy
- KK – povídáme si o tom, co se stane když např. pojedeme na lesní cestě, chování v přírodě, trhání květin v přírodě atd. – třídíme odpad
ROZLIŠUJE DOBRO A ZLO A DOVEDE OBĚ ETICKÉ KATEGORIE VIDĚT VE VZTAHU KE ZDRAVÍ
- povídáme si nad oblíbenou knihou
- seznamujeme se s klasickými pohádkami, povídáním, čtením, divadlem
- vyrábíme zvířátka k zápisu pro budoucí kamarády
- stavíme si historické stavby, hrady, zámky atd.
- RK – zajímáme se o charakterové vlastnosti hrdinů, povídáme si o povahových rysech, přiřazujeme dobro x zlo k pohádkovým postavám
- seznamujeme se s lidovými písničkami (Holka modrooká, Prší, prší, Pec nám spadla atd., Hřej sluníčko hřej, Běží liška k Táboru atd.)
- zařazujeme výtvarné činnosti na základě pozorování přírody
- povídáme si o podmínkách pro růst rostlin
- povídáme si tradicích (Velikonoce, pálení čarodějnic atd.)
- učíme se plést pomlázku z vrbových proutků
- barvíme si velikonoční vajíčka
- hrajeme pohybové hry „Zajíček, Ježibaba s koštětem atd., Sochy, Štronzo atd.
- logopedická chvilka – artikulační cvičení, dechová cvičení
- čteme si pohádku „O zeleném vajíčku“
OCHRAŇUJE PŘÍRODU, CÍTÍ K NÍ ODPOVĚDNOST A ÚMYSLNÉ JI NEPOŠKOZUJE
- připravujeme dárky pro nové děti k zápisu do MŠ
- skládáme z papíru (lodičku, čepičku, parník, berušku atd.)
- učíme se hospodařit s papírem, přírodním materiálem
- využíváme pro vyrábění novinový papír, odpadový materiál (beruška z ruliček, housenka z obalu na vajíčka atd.
- třídíme odpad – papír patří do koše na papír, kapesníky do koše na kapesníky v umývárně, ostatní do koše, plast do plastu atd.
- pracujeme na školní zahradě, sbíráme větvičky, pracujeme s hrabičkami
- chováme se šetrně k životnímu prostředí (neodhazujeme odpadky, netrháme květiny atd.