Kačenky jsme veselé, všichni dobří přátelé.
Umíme vzít za práci, nezkazíme legraci.
Chcete-li se pobavit, můžete nás navštívit.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.

4. tematická část: poznáváme svoje tělo

má základní poznatky o těle a jeho hlavních funkcích

  • Zahrajeme si společně sluchové pexeso
  • Budeme rozlišovat různé zvuky kolem nás (hra poslouchej, CD – zvuky)
  • Zahrajeme si hru – ochutnej a poznej
  • Zahrajeme si hmatový pytlík
  • Seznámíme se s kinetickým pískem
  • Přečteme si pomocí Albi tužky knihu lidské tělo
  • Prohlédneme si encyklopedii – lidské tělo
  • Nejmladší děti se naučí říkadlo a pojmenovávat části těla
  • Shlédneme pohádku – Byl jeden život
  • Podle obrázkového materiálu se naučíme, jak rozvíjet smysly
  • Výtvarně ztvárníme mozek, plíce
  • Budeme naslouchat tlukot srdce při námaze a po zklidnění
  • Starší děti nakreslí svůj obličej u zrcadla
  • Budeme se učit kreslit postavu
  • Obkreslíme kamaráda a zaznamenáme detaily
  • DK se staršími dětmi – co nás může bolet a proč
  • Zahrajeme si pohybově smyslovou hru – smíchejte se, rozdělte se
  • KK s předškoláky – jaký (á) jsem, moje vlastnosti
  • Plošně vymodelujeme z plastelíny holčičku, chlapce
  • Podle hmatu budeme rozeznávat kamaráda
  • Starší děti a předškoláci budou pracovat s PL (jak se mění počasí v roce)
  • DK – jak se mění čas (hodiny, dny, týdny, roky)
  • Předškoláci budou plnit úkoly dle časové posloupnosti (co bylo nejdříve, potom, nakonec)
  • Namalujeme zimu bílou temperou
  • Polytechnika – zhotovíme sněhuláka

vnímá, že člověk může mít potíže se zdravím tělesným, ale i duševním, tyto potíže mohou spolu souviset

  • Budeme si hrát na nemocnici, záchranáře a lékaře
  • Nakreslíme sanitku, paní doktorku atd.
  • Pokus se sněhem a vodou
  • Připravíme besedu se zdravotní sestrou (maminka)
  • Mikroskopem budeme sledovat – vlasy, prsty, led, sníh
  • DK – povíme se, jak se mění naše tělo při nemoci či úrazu
  • Budeme pracovat s PL – (mladší děti – emoce, starší děti vykreslování dle diktátu)
  • Zhotovíme si nástěnku, jak se dnes cítím
  • Budeme řešit konflikty a různé požadavky v kruhu
  • Karneval – představení v maskách, budeme tancovat, hrát hry, soutěžit a navštívíme kamarády z ostatních tříd
  • Naučíme se píseň Karneval s doprovodem klavíru

rozumí tomu že způsob, jakým se člověk chová a žije, má vliv špatný nebo dobrý na jeho zdraví 

  • KK – za co bych si zasloužil/a pochvalu, co hezkého jsem udělal/a?
  • Budeme procvičovat ukládání svých svršků, obracení oděvu na líc, zakládání oděvu v šatně, úpravu oblečení, oblékání rukavic, mít kapesníky při pobytu venku
  • Budeme šetřit papír, pomůcky a šetrně zacházet s hračkami, důsledně dodržovat jejich zakládání na dané místo

má vytvořenou představu o zdravé životosprávě

  • Budeme hrát PH – Dva mrazíky, lepidlo, mlha
  • Podle počasí si budeme hrát se sněhem a na sněhu – lopaty
  • Zahrajeme si sněhovou bitvu s papír. koulemi
  • Zacvičíme si s psychomotorickým padákem
  • Budeme cvičit dětskou jógu
  • Budeme cvičit a protahovat se s čepicí
  • Zklidníme se v leže, při poslechu relaxační hudby
  • Zacvičíme si s míči (místnost volnočasových aktivit)
  • Vyzkoušíme si skákat přes švihadlo
  • Budeme vystřihovat obrázky potravin z letáků, časopisů, třídit je podle původu
  • Připravíme si ovocný salát
  • Nakreslíme, co rádi jíme (starší děti)
  • Vymodelujeme některé potraviny
  • Budeme zkoumat – odkud přiteklo mléko (rozhovor, výtvar.zpracování), kde roste chléb (rozhovor, obr.materiál), kde se vzaly některé potraviny