Kačenky jsme veselé, všichni dobří přátelé.
Umíme vzít za práci, nezkazíme legraci.
Chcete-li se pobavit, můžete nás navštívit.
Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.
2. tematická část: hrajeme si s podzimem
rozlišuje lidské aktivity na ty, které mohou zdraví člověka, přírody podporovat, a ty, které mohou zdraví poškozovat
- V komunitním kruhu si povíme, co musíme dělat, abychom byli zdraví
- Naučíme se říkadlo rýma
- Na interaktivní tabuli budeme plnit úkoly (říjen) a hry s krtečkem
- V diskusním kruhu si povíme, jestli doma dostáváme telefon, tablet či počítač, a vysvětlíme si, co nám přitom škodí
- V diskusním kruhu si vysvětlíme, proč jsou vlajky na školce a radnici
- Navštívíme místní hřbitov (svátek dušiček)
- Budeme se snažit po sobě uklízet odpad – po stříhání
- Starší děti se zamyslí nad otázkou, co se stane když…
- Vyrobíme se s dětmi skřítky podzimníčky a uspíme je v lese
- Půjdeme do lesa na delší procházku a nasbíráme přírodniny
- Připomeneme si svátek svatého Martina
- Vyrobíme si lucerničky
- Půjdeme k rybníku a budeme pozorovat značky v přírodě
- Budeme sbírat barevné listy
- Vyrobíme si housenku z listí
- Budeme si povídat o tom, jak se zvířátka chystají na zimu
- Naučíme se říkadlo – ježek
- Postavíme v lese úkryt pro ježka
- Povíme si příběh o Ježkovi Jehelníčkovi
- Zacvičíme si s listy
prožívá vztah k přírodě, sounáležitost s přírodou živou a neživou
- Přineseme jablíčko, uděláme z nich výstavu a budeme je porovnávat
- Vylisujeme si listy a budeme z nich tvořit obrázky
- Vytvoříme si z odpad. materiálu podzimní listnatý strom
- Namalujeme temperou ovoce a zeleninu
- Budeme při vycházkách sbírat kaštany a žaludy
- Naučíme se písně – dýně, roční období, posvícení
- Vyrobíme si ježky z odpad. materiálu
má zájem pochopit jevy kolem sebe, ptá se
- Předškoláci dostanou pracovní listy – grafomotorické cvičení, rozvoj řeči, zraková diferenciace
- Budeme skládat puzzle
- Starší děti a předškoláci budou dle obrázku sestavovat příběh
- Mladší děti budou hledat obrázky a jejich stíny – podzimní tématika
- Hra s bee-bot včelkou – programování (podzim)
- Budeme číst na pokračování knihu – náš Adámek (Anna Malinská)
- Zahrajeme si pohádku O Vel
- Budeme pracovat se souborem o veliké řepě (Hejného metoda)
- Navštívíme divadelní představení – popletený kalendář
- Zahrajeme si pohybovou hru – ovocný koš
- Shlédneme ilustrované vyprávění pohádky Okousek
- Řekneme si, kdo žije u vody, ve vodě (rybník)
- Budeme pozorovat přípravy na rybolov (Dymák, Olšovec)
- Zahrajeme si na rybolov – námětová hra
- Zahrajeme si pohybovou hru – roční období
- Zahrajeme si didaktickou hru – já mám, kdo má
- Povíme si, proč se vzpomíná na naše blízké, kteří už tu s námi nejsou
- Naučíme se ručičkové a ouškové pravidlo
- Začneme cvičit dětskou jógu a naučíme se uvítací básničku
- Naučíme se strom, tančící list a svíčku