
Kačenky jsme veselé, všichni dobří přátelé.
Umíme vzít za práci, nezkazíme legraci.
Chcete-li se pobavit, můžete nás navštívit.
Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.
4. tematická část: poznáváme svoje tělo
má základní poznatky o těle a jeho hlavních funkcích
- Zahrajeme si společně sluchové pexeso
- Budeme rozlišovat různé zvuky kolem nás (hra poslouchej, CD – zvuky)
- Zahrajeme si hru – ochutnej a poznej
- Zahrajeme si hmatový pytlík
- Seznámíme se s kinetickým pískem
- Přečteme si pomocí Albi tužky knihu lidské tělo
- Prohlédneme si encyklopedii – lidské tělo
- Nejmladší děti se naučí říkadlo a pojmenovávat části těla
- Shlédneme pohádku – Byl jeden život
- Podle obrázkového materiálu se naučíme, jak rozvíjet smysly
- Výtvarně ztvárníme mozek, plíce
- Budeme naslouchat tlukot srdce při námaze a po zklidnění
- Starší děti nakreslí svůj obličej u zrcadla
- Budeme se učit kreslit postavu
- Obkreslíme kamaráda a zaznamenáme detaily
- DK se staršími dětmi – co nás může bolet a proč
- Zahrajeme si pohybově smyslovou hru – smíchejte se, rozdělte se
- KK s předškoláky – jaký (á) jsem, moje vlastnosti
- Plošně vymodelujeme z plastelíny holčičku, chlapce
- Podle hmatu budeme rozeznávat kamaráda
- Starší děti a předškoláci budou pracovat s PL (jak se mění počasí v roce)
- DK – jak se mění čas (hodiny, dny, týdny, roky)
- Předškoláci budou plnit úkoly dle časové posloupnosti (co bylo nejdříve, potom, nakonec)
- Namalujeme zimu bílou temperou
- Polytechnika – zhotovíme sněhuláka
vnímá, že člověk může mít potíže se zdravím tělesným, ale i duševním, tyto potíže mohou spolu souviset
- Budeme si hrát na nemocnici, záchranáře a lékaře
- Nakreslíme sanitku, paní doktorku atd.
- Pokus se sněhem a vodou
- Připravíme besedu se zdravotní sestrou (maminka)
- Mikroskopem budeme sledovat – vlasy, prsty, led, sníh
- DK – povíme se, jak se mění naše tělo při nemoci či úrazu
- Budeme pracovat s PL – (mladší děti – emoce, starší děti vykreslování dle diktátu)
- Zhotovíme si nástěnku, jak se dnes cítím
- Budeme řešit konflikty a různé požadavky v kruhu
- Karneval – představení v maskách, budeme tancovat, hrát hry, soutěžit a navštívíme kamarády z ostatních tříd
- Naučíme se píseň Karneval s doprovodem klavíru
rozumí tomu že způsob, jakým se člověk chová a žije, má vliv špatný nebo dobrý na jeho zdraví
- KK – za co bych si zasloužil/a pochvalu, co hezkého jsem udělal/a?
- Budeme procvičovat ukládání svých svršků, obracení oděvu na líc, zakládání oděvu v šatně, úpravu oblečení, oblékání rukavic, mít kapesníky při pobytu venku
- Budeme šetřit papír, pomůcky a šetrně zacházet s hračkami, důsledně dodržovat jejich zakládání na dané místo
má vytvořenou představu o zdravé životosprávě
- Budeme hrát PH – Dva mrazíky, lepidlo, mlha
- Podle počasí si budeme hrát se sněhem a na sněhu – lopaty
- Zahrajeme si sněhovou bitvu s papír. koulemi
- Zacvičíme si s psychomotorickým padákem
- Budeme cvičit dětskou jógu
- Budeme cvičit a protahovat se s čepicí
- Zklidníme se v leže, při poslechu relaxační hudby
- Zacvičíme si s míči (místnost volnočasových aktivit)
- Vyzkoušíme si skákat přes švihadlo
- Budeme vystřihovat obrázky potravin z letáků, časopisů, třídit je podle původu
- Připravíme si ovocný salát
- Nakreslíme, co rádi jíme (starší děti)
- Vymodelujeme některé potraviny
- Budeme zkoumat – odkud přiteklo mléko (rozhovor, výtvar.zpracování), kde roste chléb (rozhovor, obr.materiál), kde se vzaly některé potraviny