• My jsme malí Kapříci, pracovití chlapíci.
    Hodně se tu naučíme, pomůžem si, poradíme.
    Můžete k nám zavítat, budeme si spolu hrát.

       Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví.                                                                                                                                         

    1. tematická část: Začínáme společně nový školní rok

    Dovede sdělovat události a příhody, které se mu staly

    • Budeme si vyprávět zážitky z prázdnin, zážitky z víkendů
    • Povídáme si o tom, co se ve třídě změnilo přes prázdniny
    • Zařadíme diskuzní kruh na aktuální témata
    • Zařadíme před spaním jazykové hry na rozšíření slovní zásoby dětí (vlaštovička letěla…) a logochvilky v průběhu dne podle logocviček
    • Budeme malovat křídami na chodníku na školní zahradě
    • Navštíví nás divadlo Plyšového medvídka s pohádkou: Vlaštovka
    • Malé děti budou skládat různě veliké puzzle a navlékat různě veliké korálky
    • Zařadíme relaxační chvilky pomocí relaxační hudby
    • Děti se učí vyřizovat vzkazy do jiné třídy nebo zaměstnancům MŠ
    • Vytvoříme si piktogramy společně dohodnutých pravidel chování ve třídě na základě vzniklé situace (pravidla: postýlkové, pusinkové, srdíčkové, talířkové)

    komunikuje, dokáže se dohodnout i v případě problémové situace 

      • Upevňujeme si základní úkony hygieny (použití WC dle své potřeby, použití kapesníku, mytí rukou před/po jídle…)
      • Upevňujeme si úklid hraček na své místo, skládání a úklid oblečení před spaním
      • Společné výtvarné práce dětí: vlaštovky na drátech, ježci z přírodnin, dýně
      • Vytvořili jsme nový pracovní koutek pro předškoláky
      • Předškoláci dostanou složky a plechovky na pastelky, které si dle fantazie ozdobí
      • Předškoláci se seznámí s novou rolí ve třídě JSEM PŘEDŠKOLÁK (Co to pro mne znamená?)
      • Zaměříme se na kooperativní hry a pohybové hry s padákem venku na terase
      • Uspořádáme výstavky výtvarných projevů dětí
      • Naučíme se nové písničky (Ježek Bodlinka, Vlaštovky) a nové básničky (Vlaštovky, Ježek, Dýně máslová)
      • Budeme hrát pravidelně pohybové hry: Vlaštovky, Ježek spí, Září-září
      • Zařadíme KK: Co se mi dnes ve školce líbilo/nelíbilo? Co se mi na chování kamaráda líbí/nelíbí?
      • Učíme se neskákat do řeči – nechat domluvit
      • Osvojujeme si základy společenského chování: umět pozdravit, rozloučit se, poprosit, poděkovat
      • Spoluvytváříme pravidla chování ve skupině
      • Budeme využívat rozpočítadel při určování, kdo začne, kdo půjde první…
      • Budeme hrát různé stolní hry
      • Společně sklidíme záhony

        uvědomuje si, že svým chováním může spoluvytvářet prostředí pohody

        • Vedeme rozhovory s dětmi v průběhu dne dle jejich přání
        • Vyprávíme si veselé příběhy
        • Řešíme modelové situace (proč si se mnou nikdo nechce hrát…)
        • Posloucháme pohádky a příběhy před spaním
        • Budeme záměrně pozorovat na vycházkách lidi při práci a měnící se přírodu