My jsme malí Kapříci, pracovití chlapíci.
Hodně se tu naučíme, pomůžem si, poradíme.
Můžete k nám zavítat, budeme si spolu hrát.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví. 

4. Tematická část: Zimu u nás rádi máme, sněhuláky postavíme a na bacily vyzrajeme

Cílová kompetence: Chápe, že když je člověk nemocný (krátkodobě, akutně, chronicky), nemůže dělat řadu věcí, které dělá rád a které patří k jeho životu

  • Budeme hrát námětové hry: Nemocnice, Lékaři, Zubaři
  • Budeme si vyprávět zážitky ve spojitosti s nehodou, s nemocí, s pobytem v nemocnici
  • Budeme řešit případné konflikty dle dohodnutých pravidel chování
  • Budeme stavět z velkých stavebnic: Molitanovka, Polikarpova (nemocnici, sanitku)

Cílová kompetence: Má vytvořenou představu o pojmu závislost a o věcech, které ničí zdraví a zkracují život člověka (cigarety, alkohol,  drogy, hry na automatech)

  • Proběhne beseda s rodiči lékaři
  • Navštívíme místní lékárnu
  • Budeme hledat odpovědi na otázky typu: Co by se stalo, kdyby…
  • Upevníme si přecházení přes silnici a chůzi ve dvojici
  • Budeme si číst příběhy z knihy: Děti a bezpečnost
  • Budeme dělat tematické vycházky po okolí (k hasičce, policii, lékárně, ordinaci lékaře…)
  • Dramatické cvičení (oslovil mne neznámý člověk, odmítnutí nevhodného pokynu, rozvoj vztahů ve dvojici…)
  • Zaměříme se na spoluvytváření pravidel ve skupině

Cílová kompetence: má základní poznatky o lidském těle a jeho hlavních funkcích

  • Budeme pracovat na interaktivní tabuli ve výukovém programu na téma: lidské tělo a naše smysly
  • Budeme určovat hmatem povrchy a tvary předmětů z kouzelného pytlíka
  • Budeme zpívat písničku: Smyslová a učit se báseň: rýma
  • Rytmizovat podle vzoru
  • Zahrajeme si sluchové pexeso
  • Zahrajeme si smyslové hry (Kukačko, zakukej, Popelka, Hádej, na co myslím…)
  • Budeme poznávat různé chutě a vůně
  • Budeme poslouchat různé zvuky
  • Shlédneme výukové video Kostičky: Naše smysly
  • Předškoláci budou plnit úkoly dle individualizace (grafomotorická cvičení, pracovní listy motivované smysly)
  • Společná práce dětí: Lidské smysly
  • Budeme pracovat s maketou lidského těla, kostry a zubů
  • Puzzle – lidská kostra
  • Budeme se učit části lidského těla pomocí didaktického materiálu, pomocí mikroskopu, pomocí encyklopedie, pomocí elektronické albi tužky
  • Hrajeme pohybové hry: Lepidlo, Hlava, ramena, kolena
  • Kresba postavy (předškoláci)
  • Zjistíme, jak fungují naše plíce pomocí pokusu
  • Shlédneme výukové video Kostičky: Naše tělo
  • Budeme vyhledávat informace o lidském těle v dětských knihách a dětské encyklopedii
  • Budeme se učit o rozdílech mezi pohlavími
  • Obkreslíme si postavy v životní velikosti (chlapec/dívka)
  • Společně se podíváme na fotografie ze začátku školního roku a z pololet

Cílová kompetence: chápe, že zdraví není samozřejmost a musí je chránit

  • Budeme mapovat naše tělo (obkreslovat naše ruce: vyrobíme si RTG snímek)
  • Budeme hrát pohybové hry a napodobovat zimní sporty
  • Budeme se učit nové básně s pohybem: Sněhuláček panáček, Bacily
  • Navštívíme místnost volnočasových aktivit, kde budeme cvičit s náčiním a na balančních míčích
  • Budeme pomocí hudby relaxovat
  • Budeme pozorovat RTG snímky
  • Pobyt v přírodě: hry se sněhem a ve sněhu
  • Postavíme si sněhuláky
  • Společná práce dětí: sněhuláci z krabic a sklenic
  • Předškoláci vyrobí sněhuláky na okno