
My jsme malí Kapříci, pracovití chlapíci.
Hodně se tu naučíme, pomůžem si, poradíme.
Můžete k nám zavítat, budeme si spolu hrát.
Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.
6. TEMATICKÁ ČÁST: Vítáme se se sluníčkem
Je zvídavé, má touhu poznávat
- povídáme si o povolání rodičů
- v námětových hrách napodobujeme jednotlivá povolání (lékař, kuchař, stavitel…)
- přiřazujeme činnosti, které patří k profesím
- při pobytu venku pozorujeme práci na zahrádkách, okolo domácích zvířátek
- hrajeme si na zahradníky, pečujeme o záhonky, pěstujeme hráček, kedlubny
- přednášíme básně, využíváme orffovy nástroje, doprovázíme zpěv klavírem
- využíváme různé výtvarné techniky (koláž, frotáž, otiskování..)
- připravíme představení pro rodiče
- seznamujeme se s knihou – hrajeme si námětovou hru na knihovnu, poznáváme autory dětských knih
- hrajeme divadlo (maňáskové divadlo, loutkové divadlo, dramatizujeme pohádku „O koťátku, které zapomnělo mňoukat“)
- tvoříme rýmy, krátké říkanky
- zúčastníme se muzikoterapie
- skládáme příběhy podle obrázků – časovou a dějovou posloupnost
- RK – rozhovory na různá témata, jazykové hry
- povídáme si o maminkách, jak o ně pečujeme, jak jim pomáháme
- připravíme představení pro maminky
- hrajeme námětové hry na maminky, rodinu
- povídáme si o rodině, kdo do ní patří – jak se cítíme
- připravujeme pálení čarodějnic – společně na školní zahradě
- vyrábíme čarodějnice (využíváme fantazii dětí, různé materiály)
- společná práce dětí – čarodějnice na upálení
- překážková dráha – čarodějnice (molitoanové kostky, bobles, překážky, kužely)
- pracujeme s interaktivní tabulí – Duben, Zvířátka – vyhledáváme zajímavosti v obci – na vycházkách pozorujeme zajímavé budovy obce
- čteme pověsti o Jedovnicích a okolí, příběhy o zvířátkách na statku, dvorku atd.
- seznamujeme se se zvířátky, povídáme si o zvířtlkích, které máme doma
- učíme se pojmenovávat zvířátka, jejich mláďátka, povídáme si o užitkových zvířátkách, napodobujeme zvuky zvířátek
- výtvarně zpracováváme téma zvířátek na dvorku
- na vycházkách se učíme rozlišovat živou a neživou přírodu (zařadíme výlet do okolí)
- připravujeme šipkovanou s překvapením
- pozorujeme pod mikroskopem rostliny, broučky atd.
- pokusy – klíčení semene–pozorujeme růst rostlin
- předškoláci pracují ve skupinkách – učí se odpovídat celou větou, vyjádřit svá přání a potřeby, klást srozumitelné otázky
- navštívíme muzikál ZUŠ Jedovnice
- pojedeme na výlet na zámek v Lysicích
- pracujeme s robotickou včelkou – zvířátka, plánujeme postup cesty
- vyprávíme se do přírody - budeme hrát hry v přírodě