My jsme malí Kapříci, pracovití chlapíci.
Hodně se tu naučíme, pomůžem si, poradíme.
Můžete k nám zavítat, budeme si spolu hrát.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.

6. TEMATICKÁ ČÁST: Vítáme se se sluníčkem

Je zvídavé, má touhu poznávat

  • povídáme si o povolání rodičů
  • v námětových hrách napodobujeme jednotlivá povolání (lékař, kuchař, stavitel…)
  • přiřazujeme činnosti, které patří k profesím
  • při pobytu venku pozorujeme práci na zahrádkách, okolo domácích zvířátek
  • hrajeme si na zahradníky, pečujeme o záhonky, pěstujeme hráček, kedlubny
  • přednášíme básně, využíváme orffovy nástroje, doprovázíme zpěv klavírem
  • využíváme různé výtvarné techniky (koláž, frotáž, otiskování..)
  • připravíme představení pro rodiče
  • seznamujeme se s knihou – hrajeme si námětovou hru na knihovnu, poznáváme autory dětských knih
  • hrajeme divadlo (maňáskové divadlo, loutkové divadlo, dramatizujeme pohádku „O koťátku, které zapomnělo mňoukat“)
  • tvoříme rýmy, krátké říkanky
  • zúčastníme se muzikoterapie
  • skládáme příběhy podle obrázků – časovou a dějovou posloupnost
  • RK – rozhovory na různá témata, jazykové hry
  • povídáme si o maminkách, jak o ně pečujeme, jak jim pomáháme
  • připravíme představení pro maminky
  • hrajeme námětové hry na maminky, rodinu
  • povídáme si o rodině, kdo do ní patří – jak se cítíme
  • připravujeme pálení čarodějnic – společně na školní zahradě
  • vyrábíme čarodějnice (využíváme fantazii dětí, různé materiály)
  • společná práce dětí – čarodějnice na upálení
  • překážková dráha – čarodějnice (molitoanové kostky, bobles, překážky, kužely)
  • pracujeme s interaktivní tabulí – Duben, Zvířátka – vyhledáváme zajímavosti v obci – na vycházkách pozorujeme zajímavé budovy obce
  • čteme pověsti o Jedovnicích a okolí, příběhy o zvířátkách na statku, dvorku atd.
  • seznamujeme se se zvířátky, povídáme si o zvířtlkích, které máme doma
  • učíme se pojmenovávat zvířátka, jejich mláďátka, povídáme si o užitkových zvířátkách, napodobujeme zvuky zvířátek
  • výtvarně zpracováváme téma zvířátek na dvorku
  • na vycházkách se učíme rozlišovat živou a neživou přírodu (zařadíme výlet do okolí)
  • připravujeme šipkovanou s překvapením
  • pozorujeme pod mikroskopem rostliny, broučky atd.
  • pokusy – klíčení semene–pozorujeme růst rostlin
  • předškoláci pracují ve skupinkách – učí se odpovídat celou větou, vyjádřit svá přání a potřeby, klást srozumitelné otázky
  • navštívíme muzikál ZUŠ Jedovnice
  • pojedeme na výlet na zámek v Lysicích
  • pracujeme s robotickou včelkou – zvířátka, plánujeme postup cesty
  • vyprávíme se do přírody - budeme hrát hry v přírodě