My jsme malá Čápata, starostlivá děvčata.
Vytrvalí kluci, co se rádi učí.
Budeme si zpívat hrát, cvičit, tančit povídat.
A kdo nám to nevěří, ať zaklepe u dveří.
Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.
2. tematická část: Podzim klepe na vrátka, otevřete čápátka
Cílová kompetence: Rozlišuje dobro a zlo a dovede obě etické kategorie vidět ve vztahu ke zdraví
- Stavíme si z kostek, přírodních materiálů stavby (ve třídě i venku)
- Poznáváme ovoce a zeleninu, hrajeme si na kuchaře
- Poznáváme známé lidové pohádky (Kůzlátka a vlk, červená Karkulka, Smolíček pacholíček)
- Dramatizujeme pohádky (O veliké řepě a další dle přání dětí)
- Povídáme si o zdravém a nezdravém jídle, pozorujeme pod mikroskopem
- Ochutnáváme zeleninu a ovoce, určujeme chutě-přiřazujeme
- Třídíme odpadky, všímáme si okolí a snažíme se jej udržovat bez odpadku, na vycházkách pozorujeme komposty, kontejnery a povídáme si o tom, co do kterého patří
- Při pobytu venku dbáme na volný pohyb, zařazujeme pohybové hry, stavění domečků pro skřítky, hry s listím atd.
- Učíme se dokončit příběh, pohádku, smyšlený příběh
- Pouštíme draky – skládáme podle vzoru, třídíme, řadíme, porovnáváme, učíme se barvy
- RK: povídáme si o podzimu, o pohádkách dle témat, o tom, co se stane, když nebudeme dávat věci na svá místa, uvidíme venku pohozený papír atd.
Cílová kompetence: Má zájem pochopit jevy kolem sebe, ptá se
- Vyrábíme si výrobky s podzimní tématikou (drak, dýně, strašidélka atd.)
- Učíme se básničky s pohybem „O Řepě, Dýně, Drak, Stašidýlko a další
- Zpíváme písničky „Lečo“, „Drak“ sv. Martin, Dýně a další dle přání dětí
- Plánujeme s dětmi pomocí myšlenkové mapy činnosti
- Povídáme si o rybolovu, chytáme ryby, hrajeme si na rybáře
- Na vycházkách pozorujeme měnící se přírodu, povídáme si o znacích podzimu, sledujeme poorané pole, vyklizené zahrádky, poryté záhonky, pozorujeme podzimní květiny, shrabujeme listí na školní zahradě
- Využíváme interaktivní tabuli s programy říjen, listopad
- Zařazujeme logopedické chvilky-procvičujeme artikulační cviky, dechová cvičení
- Předškoláci si plní úkoly z individualizace formou hry i pracovní listy
- Čteme si pohádky Pohádka z kouzelné zahrádky, Rybář Vítek a příběhy dle tématu zvolené dětmi
- RK: povídáme si o tématech, které probíráme
- HK: Hodnotíme, co se nám povedlo x nepovedlo a proč?
- Navštíví nás divadlo Kača,kača s představením Popletený kalendář
Cílová kompetence: Prožívá vztah k přírodě, sounáležitost s přírodou neživou a živou
- Hrajeme si s podzimními přírodninami (kaštany, jeřabiny, listí atd.)
- Tvoříme výrobky z přírodnin (stromy, ježky, broučky atd.)
- Pozorujeme znaky podzimu, na vycházkách se zbarvující listí, změny na poli, v lese, kolem nás
- Plánujeme delší vycházku do přírody „SKŘÍTEK PODZIMNÍČEK"
- Pozorujeme pod lupou, mikroskopem přírodniny – využíváme interaktivní tabuli na přenos
- Sledujeme kalendář přírody
- Společně slavíme svátky a narozeniny