
My jsme malá Čápata, starostlivá děvčata.
Vytrvalí kluci, co se rádi učí.
Budeme si zpívat hrát, cvičit, tančit povídat.
A kdo nám to nevěří, ať zaklepe u dveří.
Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.
5. tematická část: Čápátka se usmívají, sluníčko tak přivítají
Cílová kompetence: prožívá vztah k lidem, sounáležitost s různými společenstvími
- Poznáváme jaro všemi smysly, znaky jara
- Na procházkách pozorujeme probouzející se přírodu, jarní kytičky, práce na zahradě, na poli
- Pozorujeme návrat čápů na komín MŠ
- Vyzdobíme si společně třídu jarní tematikou (louka, první jarní kytičky, vajíčka atd.)
- Povídáme si o různých zvycích a tradicích spojených s jarem a Velikonocemi
- Některé zvyky si vyzkoušíme ve školce (pomlázka, barvení vajíček, vynášení Morany, jarní pranostiky, pečení beránka, zasadíme osení aj)
- Využijeme pěkné počasí a přesuneme některé činnosti a pohybové aktivity ven
- Navštívíme s předškoláky děti z prvních tříd a vyrobíme jim malý dárek
- Uspořádáme pro rodiče a děti z I. budovy MŠ jarní vyrábění
- Oslavíme Velikonoce – zvyky, tradice
- Pozorujeme pod mikroskopem různé nalezené přírodniny, hmyz apod., na vycházkách pozorujeme pod lupou
- Přineseme si naše oblíbené knihy, které nám čtou rodiče, prarodiče
- RK – povídáme si o oblíbené knize, děti knihu představují kamarádům
- Učíme se naslouchat příběhu, zapamatovat si, převyprávět
- Navštívíme místní knihovnu-téma jaro
- Zahrajeme si námětové hry na prodej knih, půjčování knih
- Vytvoříme si vlastní knihu
- Dramatizujeme pohádky dle knih či na přání dětí
- Poznáváme a učíme se lidové pohádky, říkadla a písničky
- Seznamujeme se s některými současnými i minulými řemesly a tradicemi
- Navštívíme divadlo Radost v Brně
- Učíme se, jak se chovat v divadle či jiných společenských událostech
- Nakreslíme si zážitky z divadla
- Vyzkoušíme si různé výtvarné techniky
- Naučíme se nové básničky a písničky spojené s jarem a Velikonocemi
- Poznáváme roční období a charakteristické rysy, které k jednotlivým období patří
- Učíme se předložkové vazby, pravolevou orientaci, zaměřujeme se na sluchovou i zrakovou paměť
- Předškoláci plní úkoly dle individualizace, připravují se na zápis do ZŠ a učí se vázat uzel a kličku
- Pracujeme s interaktivní tabulí v programu Barevné kamínky – měsíc březen, duben
- Sázíme semínka, sledujeme klíčení a růst rostlin, staráme se o rostlinky a zjišťujeme, co vše rostlina potřebuje k životu
- Zapojíme polytechnickou výchovu, pracovní činnosti – sluníčko, kytičky dle přání dětí
- Navštívíme místní zemědělské družstvo a podíváme se na narozená mláďata
- Zařazujeme logopedické chvilky a artikulační cvičení
- Pomocí myšlenkové mapy společně plánujeme činnosti
- Zařadíme jógové a protahovací cviky a různé míčové hry
- Hrajeme jarní pohybové, sluchové hry – „Zlatá brána“. Ptáčku zazpívej
- Proběhne den otevřených dveří