My jsme malá Čápata, starostlivá děvčata.
Vytrvalí kluci, co se rádi učí.
Budeme si zpívat hrát, cvičit, tančit povídat.
A kdo nám to nevěří, ať zaklepe u dveří.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.

2. tematická část: Podzim klepe na vrátka, otevřete čápátka

Cílová kompetence: Rozlišuje dobro a zlo a dovede obě etické kategorie vidět ve vztahu ke zdraví

  • Stavíme si z kostek, přírodních materiálů stavby (ve třídě i venku)
  • Poznáváme ovoce a zeleninu, hrajeme si na kuchaře
  • Poznáváme známé lidové pohádky (Kůzlátka a vlk, červená Karkulka, Smolíček pacholíček)
  • Dramatizujeme pohádky (O veliké řepě a další dle přání dětí)
  • Povídáme si o zdravém a nezdravém jídle, pozorujeme pod mikroskopem
  • Ochutnáváme zeleninu a ovoce, určujeme chutě-přiřazujeme
  • Třídíme odpadky, všímáme si okolí a snažíme se jej udržovat bez odpadku, na vycházkách pozorujeme komposty, kontejnery a povídáme si o tom, co do kterého patří
  • Při pobytu venku dbáme na volný pohyb, zařazujeme pohybové hry, stavění domečků pro skřítky, hry s listím atd.
  • Učíme se dokončit příběh, pohádku, smyšlený příběh
  • Pouštíme draky – skládáme podle vzoru, třídíme, řadíme, porovnáváme, učíme se barvy
  • RK: povídáme si o podzimu, o pohádkách dle témat, o tom, co se stane, když nebudeme dávat věci na svá místa, uvidíme venku pohozený papír atd.

Cílová kompetence: Má zájem pochopit jevy kolem sebe, ptá se

  • Vyrábíme si výrobky s podzimní tématikou (drak, dýně, strašidélka atd.)
  • Učíme se básničky s pohybem „O Řepě, Dýně, Drak, Stašidýlko a další
  • Zpíváme písničky „Lečo“, „Drak“ sv. Martin, Dýně a další dle přání dětí
  • Plánujeme s dětmi pomocí myšlenkové mapy činnosti
  • Povídáme si o rybolovu, chytáme ryby, hrajeme si na rybáře
  • Na vycházkách pozorujeme měnící se přírodu, povídáme si o znacích podzimu, sledujeme poorané pole, vyklizené zahrádky, poryté záhonky, pozorujeme podzimní květiny, shrabujeme listí na školní zahradě
  • Využíváme interaktivní tabuli s programy říjen, listopad
  • Zařazujeme logopedické chvilky-procvičujeme artikulační cviky, dechová cvičení
  • Předškoláci si plní úkoly z individualizace formou hry i pracovní listy
  • Čteme si pohádky  Pohádka z kouzelné zahrádky, Rybář Vítek a příběhy dle tématu zvolené dětmi
  • RK: povídáme si o tématech, které probíráme
  • HK: Hodnotíme, co se nám povedlo x nepovedlo a proč?
  • Navštíví nás divadlo Kača,kača s představením Popletený kalendář

Cílová kompetence: Prožívá vztah k přírodě, sounáležitost s přírodou neživou a živou

  • Hrajeme si s podzimními přírodninami (kaštany, jeřabiny, listí atd.)
  • Tvoříme výrobky z přírodnin (stromy, ježky, broučky atd.)
  • Pozorujeme znaky podzimu, na vycházkách se zbarvující listí, změny na poli, v lese, kolem nás
  • Plánujeme delší vycházku do přírody „SKŘÍTEK PODZIMNÍČEK"
  • Pozorujeme pod lupou, mikroskopem přírodniny – využíváme interaktivní tabuli na přenos
  • Sledujeme kalendář přírody
  • Společně slavíme svátky a narozeniny