My jsme malé Žabičky, zpíváme si písničky.
Malujeme, kreslíme, velmi rádi cvičíme.
Nové věci chceme znát, přijďte se k nám podívat.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.

2. Tematická část: Podzimní barvičky objevují žabičky

Cílová kompetence: Rozlišuje dobro a zlo a dovede obě etické kategorie vidět ve vztahu ke zdraví

  • Rozlišujeme, kdy se chováme správně a kdy špatně
  • Průběžně hodnotíme své chování
  • Snažíme se dodržovat dohodnutá pravidla a rozeznávat jejich porušení
  • Všímáme si rozmanitosti přírody, co přírodě prospívá a co škodí
  • Nepoškozujeme prostředí kolem sebe, neodhazujeme odpadky, neubližujeme živočichům
  • Povídáme si o třídění odpadu a ochraně přírody
  • Vyrobíme si skřítka Podzimníčka a podnikneme dopolední výlet do přírody, kde ho uložíme ke spánku
  • Vyprávíme si pohádky, hledáme v nich dobré a špatné vlastnosti
  • Dramatizujeme známé lidové pohádky dle přání dětí
  • Uspořádáme s dětmi „Veselé strašidýlkování“
  • Navštíví nás divadlo Kača s představením Popletený kalendář

Cílová kompetence: Má zájem pochopit jevy kolem sebe, ptá se

  • Učíme se, kde a čím můžeme ohrozit svým chováním zdraví nebo bezpečnost svou i druhých
  • Vytváříme logické souvislosti – dokončujeme příběh, doplňujeme slova v písni, skládáme podle vzoru, řešíme sudoku, apod.
  • Programujeme s robotickou včelou Beebot
  • Hledáme cesty v prostorovém bludišti s podzimními obrázky
  • Půjdeme pouštět draky
  • S draky se učíme základní tvary a barvy
  • Poznáváme, kdo žije nebo roste v určitém prostředí (např. rybník, les), a učíme se, jaký význam mají pro přírodu i pro nás
  • Půjdeme se podívat na přípravy k rybolovu
  • Povídáme si o rybolovu, zkusíme chytat ryby
  • Vytvoříme si ryby a zahrajeme si pohybovou hru
  • Pracujeme na interaktivní tabuli v programu Barevné kamínky
  • Připomeneme si k svátek sv. Martina a Dušiček, vytvoříme si výrobky dle přání dětí
  • Zařadíme polytechnickou výchovu
  • Vyrábíme dárky k prodeji na vánoční jarmark
  • Předškoláci plní úkoly dle individualizace
  • Hrajeme společenské hry dobble, pexeso, Muchomůrky a jiné s podzimní tématikou

Cílová kompetence: Prožívá vztah k přírodě, sounáležitost s přírodou živou i neživou

  • Chodíme na procházky do okolí, k rybníku, do lesa
  • Pozorujeme měnící se podzimní přírodu, hledáme znaky podzimu
  • Sbíráme přírodniny, zkoumáme je, tvoříme z nich a využíváme je ke hře
  • Stavíme z přírodnin různé stavby, obrázky, apod
  • Využíváme mikroskop a promítáme na interaktivní tabuli
  • Rozeznáváme od sebe ovoce a zeleninu
  • Povídáme si o podzimní sklizni, na přání dětí vybíráme druhy ovoce a zeleniny, o kterých se chtějí dozvědět více
  • Povídáme si, co je zdravé a nezdravé, o vitamínech, čím jsou pro naše zdraví prospěšné
  • Ochutnáváme různé ovoce a zeleninu, připravujeme si z nich dobroty
  • Tvoříme z plastelíny, vlny, skládáme z papíru, trénujeme jemnou motoriku
  • Menší děti se učí stříhat, lepit, pracovat s temperovými barvami
  • Větší děti používají různé výtvarné techniky (práce s klovatinou, obtisky, tuš, aj.)
  • Učíme se básničky, písničky k danému tématu
  • Rytmizujeme na tělo i s Orffovými nástroji, tancujeme
  • Povídáme si, jak se příroda i zvířátka chystají na zimu
  • Hrajeme pohybové hry i hry s míčem, využíváme multifunkční hřiště