My jsme malé Žabičky, zpíváme si písničky.
Malujeme, kreslíme, velmi rádi cvičíme.
Nové věci chceme znát, přijďte se k nám podívat.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.

1. SPOLEČNĚ ZAČÍNÁME NOVÝ ŠKOLNÍ ROK

Cílová kompetence: MÁ VYTVOŘENÉ ZÁKLADNÍ NÁVYKY SPOLEČENSKÉHO CHOVÁNÍ

  • budeme si upevňovat základní hygienické návyky (mytí rukou před před/po jídle, po použití toalety, správné používání kapesníků…) budeme se učit dodržovat osobní hygienu i v nepřítomnosti dospělého
  • předškoláci si učí jíst příborem (správný úchop), malé děti jíst lžící (správný úchop)
  • budeme udržovat čistotu a pořádek u jídla
  • upevníme si talířkové pravidlo
  • budeme se učit samostatně nalévat nápoj dle potřeby (dodržujeme pitný režim)
  • uklízíme po sobě použité nádobí
  • budeme hrát pohybové hry: září září, vlaštovičky, hry s padákem
  • učíme si nové básničky: vlaštovka
  • cvičíme jógu
  • budeme se učit nové písničky: adaptační, vlaštovička
  • KK a DK na dané téma
  • námětové hry na rodinu (co dělá maminka, tatínek…)
  • budeme pravidelně zařazovat logochvilky (dechová a artikulační cvičení)
  • před spaním budeme hrát jazykové hry (vlaštovička letěla…) a zařadíme logocvičky
  • budeme se učit základní společenské normy komunikace (umět poděkovat, pozdravit)
  • KK: Co se mi dnes ve školce líbilo/nelíbilo?
  • KK: Co se mi na chování kamaráda líbí/nelíbí?
  • budeme hrát společenské hry
  • plníme úkoly na interaktivní tabuli: Naše školka, Moje značka, Pravidla

Cílová kompetence: CHÁPE, ŽE SVÝMI SKUTKY A CHOVÁNÍM NEMÁ OMEZOVAT DRUHÉHO, DBÁ PRAVIDEL SOUŽITÍ

    • KK: Hodnotíme své chování
    • budeme slavit narozeniny kamarádů a společně vymýšlet přání pro kamaráda
    • budeme pozorovat zaměstnance školky při práci
    • budeme se učit sdělovat svá přání
    • DK: Vyprávíme si zážitky z prázdnin

    prohlížíme si fotografie z cest

    • pomocí encyklopedie a mapy světa si budeme ukazovat místa, která jsme navštívili
    • učíme se pojmenovat pravidlo, které bylo porušeno
    • zařadíme pravidla chování ve třídě na základě vzniklé situace
    • budeme se učit říct si, co nám nelíbí/líbí na chování druhých
    • budeme hrát námětové hry na domov
    • budeme se učit skládat lůžkoviny, pyžamo
    • navštíví nás divadlo ÚSMĚV s pohádkou: Krakonošova houbovka
    • předškoláci dostanou složky na úkoly a plechovky na pastelky, které si dle fantazie ozdobí
    • společná práce dětí: TABLO třídy, vlaštovky na drátech
    • budeme zpívat písničky: Vlaštovička, Ve školce je prima

Cílová kompetence: CHOVÁ SE VSTŘÍCNĚ A JE OCHOTNÉ POMÁHAR TAM, KDE JE TŘEBA, ZVLÁDÁ JEDNODUCHÉ ČINNOSTI V PÉČI O NEJBLIŽŠÍ PROSTŘEDÍ A POTŘEBY DRUHÝCH

  • děti si budou upevňovat spolupráci se zaměstnanci školky (požádat o pomoc paní uklízečku, paní učitelku, umět říci si o velikost porce paní kuchařce…)
  • předškoláci se seznámí s novou rolí ve třídě JSEM PŘEDŠKOLÁK (Co to pro mě znamená?)
  • společně si natrháme švestky na školní zahradě, které si usušíme
  • budeme se učit uklízet své pracovní místo a uklízet hračky
  • upevňujeme si třídění odpadu (papír)
  • budeme se učit samostatně vyřešit modelové situace (rozlitý nápoj, nalít si mléko…)
  • v naší třídě proběhne Malá technická univerzita: Stavitel města