My jsme malé Žabičky, zpíváme si písničky.
Malujeme, kreslíme, velmi rádi cvičíme.
Nové věci chceme znát, přijďte se k nám podívat.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.

5. Chceme žít zdravě

Cílová kompetence: chápe, že zdraví není samozřejmost a musí je chránit

  • Budeme dodržovat pitní režim a při pobytu na školní zahradě (pítko)
  • Starší děti pomáhají mladším v šatně při oblékání/vysvlékání
  • Děti si samostatně nalévají nápoj
  • Vedeme děti k samostatnosti u svačinek (úklid po sobě, řešení vylitého nápoje…)
  • Budeme spoluvytvářet pravidla chování ve skupině
  • Navštívíme Dům přírody v Moravském krasu s programem: Putování za kapkou vody
  • Využívat rozpočitadla při určování, kdo začne, kde půjde první…
  • Zařadíme hry s velkými stavebnicemi (polikarpova, molitanová…)

Cílová kompetence: má vytvořenou představu o zdravé životosprávě

  • Budeme hrát pohybové hry motivované zvířátky
  • Budeme se učit písničky, básničky s pohybem (motivace zvířátka)
  • Navštívíme místní zemědělské družstvo
  • Budeme pravidelně navštěvovat místnost volnočasových aktivit (zaměříme se na míčové hry a cvičení s různým náčiním)
  • Budeme si stavět překážkové dráhy
  • Pohybové hry s padákem
  • Taneční improvizace
  • Zúčastníme se výchovného koncertu ZUŠ
  • Budeme chodit na delší procházky
  • Změříme si velikost končetin, změříme si tlak
  • Dramatizace pohádky: Otesánek
  • Delší procházky do přírody
  • Relaxační cvičení
  • Zaměříme se na správný úchop příboru a tužky (předškoláci a starší děti)
  • Budeme třídit potraviny na zdravé/nezdravé
  • Budeme plnit úkoly na interaktivní tabuli měsíc březen/duben
  • Společná práce dětí: Otesánek
  • Zařadíme polytechnickou výchovu: Otesánek ze dřeva
  • Společně si připravíme zdravou pomazánku
  • Uvaříme si bylinkový čaj s medem
  • Budeme ochutnávat ovoce/zeleninu
  • Budeme se učit názvy potravin
  • Budeme zkoumat potraviny pod mikroskopem
  • DK: Co je pro mé tělo prospěšné? Co je zdravé? Co doma vaříme?
  • Námětové hry: Na vaření, Na restauraci

Cílová kompetence: vnímá, že člověk může mít potíže se zdravím tělesným, ale i duševním, a že tyto potíže spolu mohou souviset

  • Budeme zpívat písničky motivované zvířátky
  • Budeme rytmizovat básničky motivované zvířátky
  • Budeme hledat odpovědi na otázky typu: Co by se stalo, kdyby
  • Budeme nacvičovat bezpečnou chůzi ve dvojicích (úloha prvních a posledních)
  • Budeme nacvičovat přecházení silnice
  • Zahrajeme si námětové hry: Na policii, Na lékaře
  • Zařadíme tematické procházky: k hasičce, k policii, k lékárně, k ordinaci doktora…
  • Předškoláci půjdou navštívit kamarády do ZŠ
  • Budeme si povídat zážitky s nemocí, s pobytem v nemocnici…
  • Uspořádáme jarní besídku
  • Navštíví nás divadlo s pohádkou: Představení o zahradníkovi Rudolfovi
  • Případné konflikty budeme řešit dle dohodnutých pravidel