
Umíme se představit, také lecos vyrobit.
Vzájemně si pomáháme, nejen když se oblékáme.
My zvládneme každou práci, jsme šikovní Hastrmánci.
Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.
5. tematická část: vítáme čápa
Cílová kompetence: má zájem pochopit jevy kolem sebe v jejich souvislostech, dovede se ptát
- dechová cvičení a logopedické chvilky, hry zaměřené na rozvoj řeči, hádanky a rýmy
- delší pobyt v přírodě, skákání panáka, hry s míčem, hry na ŠZ
- rytmizace pohybu, zpěv s hudebními nástroji
- využití mikroskopu či lupy (při zkoumání přírody)
- častá relaxace a cvičení jógy
- program pro starší děti/předškoláky LOGICKÉ HRY
- skládání – vývojové puzzle, tangramy, půlené obrázky, logico picollo, aj.
- stavba složitých staveb z legových kostek (dle předlohy či pokynů)
- skládání z papíru – loď, tulipán, sněženka, čepice, záložka do knihy atd.
- jarní experimenty – klíčení semínek ve vatě (hrách, fazole)
- určování vlastností věcí s pomocí didaktických pomůcek a pracovních listů
- plnění úkolů z interaktivní tabule
- vyprávění pohádek dle předlohy (obrázků)
- tematické hry „Na školu“ (uvědomění si role školáka)
- kresba autoportrétu/vlastní postavy
- obrázkové čtení („čtení“ obrázků v psaném textu/pohádce)
- KK – „Jaká je tvá oblíbená hračka v MŠ a proč?“, „Jaká je tvá oblíbená barva a proč?“
- zvyky jara (Jarní víla, vynášení Morany atd.)
- tradice a zvyky o Velikonocích (pašijový týden)
- výtvarné zpracování Velikonoc – barvení vajec, výzdoba třídy (ovečky/zajíčci/kuřátka), nasetí osení
- nácvik na besídku (pásmo básní, písní, PH a tanců)
- besídka pro rodiče
- návštěva ZŠ (předškolní děti)
- výroba dárečků pro děti do 1.třídy
- den otevřených dveří v MŠ
- zápis do MŠ (výroba dárečků pro děti, co přišly k zápisu do MŠ)
- oslava Den matek (výroba dárečku)
- výtvarné zpracování různého materiálu (plastové krabice, plastové láhve aj.)
- díl Programu MALÁ HVĚZDA (relaxace)
- setí hrachu na zahradě (u uč. Martiny)
- obstarání jarní živé/neživé výzdoby v naší třídě i na balkóně (jarní truhlíky, výrobky s jarní tématikou)
- využití encyklopedií (rostlin, živočichů aj.)
- pozorování měnící se přírody (jarní/probouzející se příroda, jarní práce na zahradě, jarní květiny, život v lese, u rybníka atd.)
- DK – kladení otázek a hledání odpovědí (např. „Proč přiletěl čáp a odkud?“, „Proč vyrostly pampelišky, sněženky?“ aj.)
- tematické využití robota BOTLEY (tech. pomůcka – předmatematické myšlení, orientace v prostoru)
rozlišuje dobro a zlo a dovede obě etické kategorie vidět ve vztahu ke zdraví
- vyprávění či malba zážitků z návštěvy ZŠ, z Velikonoc, z návštěvy knihovny a z dalších akcí pořádaných MŠ
- oslavy narozenin a svátků
- dodržování pravidel slušného chování
- dodržování pravidel sebeobsluhy a hygienických návyků
- plnění úkolů a činností dle individualizace, procvičení jemné i hrubé motoriky, grafomotorické listy
- HK – samohodnocení dětí, děti navzájem a hodnocení učitelkou (individuálně i skupinově v kruhu)
- učíme se lidové písně a lidový tanec „Kalamajka“
- tematické básně: „Otevíráme jaro“, „Volá jaro“, „Jarní kytičky s počítáním“, „Jarní básnička“, „Velikonoční koleda“ aj.
- tematické písně: „V lese“, „Ztratil kos píšťalku“, „Jaro, jaro, jaro už je tu“, „Pampelišky“, „Sedmikráska“, „Na jaře“ aj.
- PH – „Voláme tě sluníčko“, „Tancovaly veverky“, „Říkanka o čápovi“, „Slunce“, „Uvíjíme věneček“ aj.
- četba z „MÉ“ oblíbené knihy + DK – „Proč ji mám rád“
- návštěva/exkurze knihovny v Jedovnicích
- VV – kniha, záložka;
- přespání s Andersenem v MŠ (předškolní děti)
- jarní vyrábění s tatínky na ŠZ
- tradice a zvyky k Filipojakubské noci neboli „Pálení čarodějnic“
- záměrné pozorování na vycházkách do přírody, k lesu, u rybníka, na ŠZ (vnímat stav životního prostředí)
- VV – mláďata, čáp, jarní květiny atd.
- Hra „Na mňoukavou kočičku“, „Přiřaď zvíře“
ochraňuje přírodu, cítí k ní odpovědnost a úmyslně ji nepoškozuje
- sběr odpadků a jarní úklid na ŠZ
- pravidla třídění odpadu (použití didaktických pomůcek) + třídění odpadu v naší třídě
- každodenní úklid po výtvarné činnosti
- KK – „Jaký odpad bys nechtěl/chtěl být?“
- pozorování růstu semínka hrachu/osení
- DK – „Proč házet odpadky do koše?“, „Jak se starat o přírodu kolem nás?“
- píseň „Hezky je na světě“, „Třídíme odpad“
- PH – „Prší“