Umíme se představit, také lecos vyrobit.
Vzájemně si pomáháme, nejen když se oblékáme.
My zvládneme každou práci, jsme šikovní Hastrmánci.
Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.
5. Tematická část: co víme o světě kolem nás
cÍLOVÁ KOMPETENCE:
umí se citově vyrovnat s novými situacemi v rámci běžného života dítěte svého věku.
- čteme si veselé příběhy a pohádky
- při vzniklém konfliktu se snažíme vyřešit si ho s kamarádem dle nastavených pravidel
- pracujeme s pohádkami – dokončujeme děj (fantazie dětí, rozvoj slovní zásoby)
- společné fotografování dětí
- den otevřených dveří – přivítáme nové kamarády v naší třídě
- představení o zahradníkovi Rudolfovi
- předškoláci - NOC S ANDERSENEM, přespání v MŠ
- MTÚ –program VODOHOSPODÁŘ
- relaxační chvilky při hudbě – vyprávění příběhu, naslouchání hud
- upevňujeme hygienické návyky – používání kapesníků, mytí rukou
- malujeme portrét maminky
- vyprávíme si zážitky z víkendu, výletu aj
- využíváme školní zahradu – fotbal, obruče, palisády a jiné herní prvky
- domlouváme a plánujeme další činnosti spolu s dětmi, vytváříme si společně myšlenkovou mapu
- výtvarné činnosti – sluníčko, papírová kytička
- přání pro maminku – stříhání, modelování,
- zdobíme si prostory šatny a třídy společnými výrobky
- diskusní kruh – ŠKOLA – povinnosti, kamarádi
- zahrajeme si ve třídě na školu
- učíme se suk a kličku – předškoláci
- chodíme pozorovat kačeny a labutě k rybníku
- plníme grafomotorické a jiné úkoly dle individualizac
cÍLOVÁ KOMPETENCE:
dovede vyvinout úsilí, pokud chápe smysl své činnosti, vytrvá u ni, dokončuje ji.
- při pobytu venku hrajeme míčové hry
- při pobytu na školní zahradě využíváme koloběžky, odrážedla, švihadla
- trénujeme samostatnost v převlékání, oblékání, učíme se zapínat knoflíky
- zařazujeme hry na jemnou motoriku – navlékání korálků, hra Marbelino, plastelína
- třídíme drobný materiál, využíváme konstruktivní stavebnice, stříháme, lepíme
- Kimova hra – kdo, nebo co chybí, poznej změnu, co je jinak ….?
- jazykové a logopedické hry – „Domečky“, „Mrak“ „ Pojď si povídat“ logocvičky aj
- učíme se nové básně, říkadla, písně – Jarní kopretina, Voláme jaro, Čáp
- interaktivní displej – program duben - popletené obrázky, doplňovačky, plníme úkoly z různých vzdělávacích oblastí
- školní výlet do Domu přírody v Blansku
- chodíme na vycházky ke škole a jiných vzdálenějších míst
- samostatně uklízíme po výtvarných činnostech
- uklízíme hračky a pomůcky na své místo
- uklízíme po svačince a obědě tácky, talíře, stůl