Umíme se představit, také lecos vyrobit.
Vzájemně si pomáháme, nejen když se oblékáme.
My zvládneme každou práci, jsme šikovní Hastrmánci.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.

5. Tematická část: co víme o světě kolem nás

cÍLOVÁ KOMPETENCE:
umí se citově vyrovnat s novými situacemi v rámci běžného života dítěte svého věku.

  • čteme si veselé příběhy a pohádky
  • při vzniklém konfliktu se snažíme vyřešit si ho s kamarádem dle nastavených pravidel
  • pracujeme s pohádkami – dokončujeme děj (fantazie dětí, rozvoj slovní zásoby)
  • společné fotografování dětí
  • den otevřených dveří – přivítáme nové kamarády v naší třídě
  • představení o zahradníkovi Rudolfovi
  • předškoláci - NOC S ANDERSENEM, přespání v MŠ
  • MTÚ –program VODOHOSPODÁŘ
  • relaxační chvilky při hudbě – vyprávění příběhu, naslouchání hud
  • upevňujeme hygienické návyky – používání kapesníků, mytí rukou
  • malujeme portrét maminky
  • vyprávíme si zážitky z víkendu, výletu aj
  • využíváme školní zahradu – fotbal, obruče, palisády a jiné herní prvky
  • domlouváme a plánujeme další činnosti spolu s dětmi, vytváříme si společně myšlenkovou mapu
  • výtvarné činnosti – sluníčko, papírová kytička
  • přání pro maminku – stříhání, modelování,
  • zdobíme si prostory šatny a třídy společnými výrobky
  • diskusní kruh – ŠKOLA – povinnosti, kamarádi
  • zahrajeme si ve třídě na školu
  • učíme se suk a kličku – předškoláci
  • chodíme pozorovat kačeny a labutě k rybníku
  • plníme grafomotorické a jiné úkoly dle individualizac

cÍLOVÁ KOMPETENCE:
dovede vyvinout úsilí, pokud chápe smysl své činnosti, vytrvá u ni, dokončuje ji. 

  • při pobytu venku hrajeme míčové hry
  • při pobytu na školní zahradě využíváme koloběžky, odrážedla, švihadla
  • trénujeme samostatnost v převlékání, oblékání, učíme se zapínat knoflíky
  • zařazujeme hry na jemnou motoriku – navlékání korálků, hra Marbelino, plastelína
  • třídíme drobný materiál, využíváme konstruktivní stavebnice, stříháme, lepíme
  • Kimova hra – kdo, nebo co chybí, poznej změnu, co je jinak ….?
  • jazykové a logopedické hry – „Domečky“, „Mrak“ „ Pojď si povídat“ logocvičky aj
  • učíme se nové básně, říkadla, písně – Jarní kopretina, Voláme jaro, Čáp
  • interaktivní displej – program duben - popletené obrázky, doplňovačky, plníme úkoly z různých vzdělávacích oblastí
  • školní výlet do Domu přírody v Blansku
  • chodíme na vycházky ke škole a jiných vzdálenějších míst 
  • samostatně uklízíme po výtvarných činnostech
  • uklízíme hračky a pomůcky na své místo
  • uklízíme po svačince a obědě tácky, talíře, stůl