Třídy
Kačenky
Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.
Kačenky jsme veselé, všichni dobří přátelé.
Umíme vzít za práci, nezkazíme legraci.
Chcete-li se pobavit, můžete nás navštívit.
5.tematická část: POZNÁVÁME SAMI SEBE
VÍ, ŽE KDYŽ ŘEŠENÍ PROBLÉMŮ PŘESAHUJE JEHO SÍLY, MÁ SE OBRÁTIT NA OSOBU ZE SVÉHO NEJBLIŽŠÍHO OKOLÍ
- nebezpečí, které na nás číhá (CD – CO NÁS OHROŽUJE – poslech, diskuze, otázky)
- práce s nůžkami – vystřihování z časopisů, výtvarné činnosti
- dětská x dospělá role v námětových hrách (Na knihovnu, Na knihkupectví)
- řešení konfliktů během pobytu v MŠ, popřípadě diskuzní kruh
UMÍ SE CITOVĚ VYROVNAT S NOVÝMI SKUTEČNOSTMI V RÁMCI BĚŽNÉHO ŽIVOTA DÍTĚTE SVÉHO VĚKU
- výroba dárečku/přáníčka ke Dni matek
- vycházka k základní škole
- zápis do školy (rozhovor o prožitém)
- námětová hra „Na školu“
- společná práce a hra (silnice – křižovatky)
- setí dýňových semínek
- úklid školní zahrady (vyhrabování)
- práce s knihou – „Já a moje pocity“ – příběhy a aktivity pro práci s emocemi (KK a didaktické hry)
- miniprojekt – „Kniha je můj kámoš“ (pokus, PH s papírem…)
- návštěva knihovny
K PROBLÉMŮM PŘISTUPUJE AKTIVNĚ, ORAGANIZUJE SVÉ ČINNOSTI, NEČEKÁ, ŽE JEHO SITUACE BUDE ŘĚŠIT NĚKDO JINÝ
- didaktická hra (obrázky) – jazyková chvilka
- didaktická hra DOMÁCÍ ZVÍŘATA (soubor) – přiřazování mláďat
- výtvarné činnosti – domácí zvířátko
- „Hejného metoda“ – hranoly (na koberci – předškoláci)
- „První pomoc není věda“ – aktivní forma seznamování se s úrazy (projekt)
- Den Země – úklidové práce v okolí MŠ
- divadelní představení pro kamarády z ostatních tříd – pohádka „Kohoutek a Slepička“
- ČARODĚJNICE – společná výroba loutky
- dárky pro malé děti k zápisu do MŠ
- návštěva dětí s rodiči v MŠ (den otevřených dveří)
- barvení velikonočních kraslic (různé techniky)
- setí jarního osení
- velikonoční tradice – pletení pomlázek, vyšlehání děvčat
- práce s geometrickými tvary, práce s prvky „Hejného metody“ – nepřímo řízené samostatné činnosti
- ČARODĚJNICE (seznámení s tradicí, PH…)
- společný přednes říkadel, básní (režimové momenty)
- zpěv známých básní s doprovodem klavíru
- pozdravit, poděkovat, rozloučit se
- dbát na vykání zaměstnanců MŠ
- hra s loutkovým divadlem
- MÁME ZELENOU – četba s doprovodnou tématikou
- velikonoční říkadla
DOVEDE VIVINOUT ÚSILÍ, POKUD CHÁPE SMYSL SVÉ ČINNOSTI, VYČKÁ U NÍ, DOKONČUJE JI
- návštěva tělocvičny – míčové hry
- jízda na koloběžce, tříkolce
- předškoláci se učí kličku
- grafomotorické cvičení pro starší děti a předškoláky
- sběr bylin (jahodí, maliní)
- dětská jóga – nové cviky
- vycházka do jarního lesa
- práce s netradičním materiálem – kuřátko, kohoutek, slepička
- ilustrace ke knize Hajný Robátko
- pracovní listy s tématikou JARO, VELIKONOCE (i pro mladší děti)
- hry s padákem a míčem na zahradě MŠ
- JARNÍ SVÁTKY – seznámení se s některými tradicemi a zvyky českých Velikonoc, velikonoční tvoření, významné velikonoční dny, manipulování s drobnými předměty – pet víčka, obrázky z raznic… Podporovat u dětí dodržování tradic a zvyků spojených s Velikonocemi
- úklid svého místa po činnostech (papírové odstřižky, pomůcky)
- výzdoba prostor k Velikonocům
- ukázka živých želv v MŠ