Třídy
Hastrmánci
Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.
Umíme se představit, také lecos vyrobit.
Vzájemně si pomáháme, nejen když se oblékáme.
My zvládneme každou práci, jsme šikovní Hastrmánci.
3. tematická část: MÁME RÁDI SVŮJ DOMOV
Kompetence cílová – Chápe, že svým chováním a skutky nemá omezovat druhého, dbá pravidel soužití
- HK – hodnotíme pravidelně svoji činnost, chování
- zdravíme dospělé občany na vycházce
- žádáme o velikost porce novou paní kuchařku
- pojmenovává pravidlo, které bylo porušeno, snaží se o nápravu
- DK – povídáme si, co se nám líbí na chování našich kamarádů
- námětové hry na maminku, tatínka, péče o miminko
- přiřazujeme činnosti, které známe z domova – didaktický materiál
- DK – povídáme si o tom, kdo má doma jaké povinnosti, co je v naší rodině nejdůležitější
- vývojové puzzle – rodina
- Logicco
- výchovný pořad „kostičky“ – téma rodina
- učíme se nové písničky
- hrajeme na hudební nástroje, seznámení s novým nástrojem: citera
- prohlédneme si fotografie dětí – z domova, z výletu
- malujeme svou rodinu
Kompetence cílová – Komunikuje, dokáže se dohodnout i v případě problémové situace.
- učíme se vyjadřovat své pocity – povídáme si o tom, jak se cítíme doma, v MŠ
- „KK“ – kterou hračku mám nejraději?
- prohlížíme se v zrcadle, hledáme rozdíly – (kluk – holka, barva očí, délka vlasů)
- hrajeme hru: co se změnilo ve třídě, na kamarádovi
- slavíme narozeniny kamarádů ve školce
- umět požádat přiměřeným způsobem kamaráda o hračku, učíme se domluvit
- necháme domluvit paní učitelky, kamarády, neskáčeme si do řeči – dodržujeme pravidla slušného chování
- vytleskáváme slova na slabiky
- skládáme rýmy
- hrajeme jazykové hry – Co na B, P, M… začíná, Vlaštovička, Přijela tetička z Číny
- učíme se a používáme rozpočítadla
- na vycházkách si všímáme změn v okolí – počasí, výzdoba aj
- hrajeme si se sněhem a na sněhu, plackujeme
- přečteme si příběh z knihy Český rok – „Tři králové“
- učíme se pozdravit, poděkovat, požádat
- čteme si před spaním z knihy „ Kocourek se vrací „
- vzniklé konfliktní situace ve třídě řešíme dle dohodnutých pravidel
- samostatně řešíme potíže kolem sebe – vylité mléko, čaj, pomoc při oblékání v šatně, aj.
Kompetence cílová – Je schopno elementární spolupráce ve dvojici, ve skupině dětí.
- navštívíme divadlo Radost v Brně
- navštívíme místní Kostel svatého Petra a Pavla - Tři králové
- vyrobíme si papírové koruny
- čteme si pohádky na přání
- dramatické cvičení „ Oblékni mě“ – hra ve dvojici
- vyrábíme z papíru, (sněhulák, vločky, aj., starší děti práce na výrobku společně s kamarádem)
- opičí dráha z různých cvičebních prvků
- pravidelný úklid hraček, výstavky
- učíme se nová říkadla básničky