My jsme malé Žabičky, zpíváme si písničky.
Malujeme, kreslíme, velmi rádi cvičíme.
Nové věci chceme znát, přijďte se k nám podívat.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.

6. Tematická část: když se trable objeví, ostatní mi poradí

Cílová kompetence: Ví, že když řešení problémů přesahuje jeho síly, má se obrátit o pomoc na osobu ze svého nejbližšího okolí

  • Předškoláci plní úkoly dle individualizace
  • Pracujeme s interaktivní tabulí v programu Barevné kamínky – měsíc květen, červen
  • Přesuneme některé činnosti a pohybové aktivity ven
  • Ke hraní využíváme nejen ŠZ ale i sportovní multifunkční hřiště
  • Pozorujeme pod mikroskopem různé nalezené přírodniny, hmyz apod.
  • Navštívíme místní zemědělské družstvo a podíváme se na narozená mláďata
  • Popovídáme si s rybáři o rybách a podmínkách života v rybníce
  • Zařazujeme logopedické chvilky a artikulační cvičení
  • Pomocí myšlenkové mapy společně plánujeme činnosti
  • Zařadíme jógové a protahovací cviky, skok přes švihadlo a různé míčové hry
  • Hledáme cestu domů a ukazujeme kamarádům, kde bydlíme
  • Stavíme z různých stavebnic, dřevěných kostek, velkých molitanových kostek
  • Organizujeme vycházky a pěší výlety do okolí
  • V rámci vzájemného seznamování předškoláků před nástupem do ZŠ pořádáme různá společná setkání a výlety
  • Předškoláci se zúčastní projektu „Etické dílny“
  • Navštívíme divadelní představení DS Vlastimil „Past na bludičku“
  • Oslavíme Den dětí s Wikyho show
  • Rozloučíme se s předškoláky

Cílová kompetence: Nemá obavu ze změny, přijímá ji jako běžnou součást života

  • Průběžně se dozvídáme a zkoumáme, že vše se časem vyvíjí a proměňuje, pozorujeme přítomné děje kolem sebe a jejich změny
  • Povídáme si o jednotlivých fázích lidského života, jak probíhá život člověka z hlediska růstu, vývoje a stárnutí
  • Prohlížíme si obrázkové knihy a hledáme v encyklopediích
  • Pozorujeme, jak se mění počasí a příroda
  • Učíme se, že čas se měří na hodiny, dny, týdny, měsíce, roky
  • Řadíme obrázky podle posloupnosti děje
  • Vyhledáváme logické souvislosti
  • Povídáme si, jak se starat o živočichy i rostliny, pozorujeme růst rostlin, které jsme si zasadily, ochutnáme je
  • Učíme se o hospodářských zvířatech, jejich mláďatech, užitku pro člověka
  • Oslavíme Den matek a vyrobíme maminkám přání
  • KK: Proč mám rád svou maminku, tatínka?
  • Učíme se znát celé své jméno i jméno svých rodičů, místo bydliště
  • Učíme se nové básničky a písničky o mamince, rodině, zvířátkách, prázdninách aj.
  • Společně se těšíme na léto, vyprávíme si, kam se chystáme o prázdninách
  • Řešíme různé modelové situace – Co by se mohlo stát, kdyby ….
  • Přiblížíme si bezpečnost a pravidla např. při táboření, plavání, turistice, sportu, aj.
  • Vyzkoušíme si rychle opustit potenciálně nebezpečný prostor v rámci plánované evakuace MŠ