
My jsme malé Žabičky, zpíváme si písničky.
Malujeme, kreslíme, velmi rádi cvičíme.
Nové věci chceme znát, přijďte se k nám podívat.
Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.
2. Tematická část: těšíme se velice na ty naše tradice
Cílová kompetence: Má zájem pochopit jevy kolem sebe v jejich souvislostech, dovede se ptát
- Snažíme se porozumět světu kolem sebe, tomu, co vidíme, slyšíme, atd
- Poznáváme, kdo a proč žije v určitém přírodním prostředí – les, rybník
- Učíme se rozlišit a pojmenovat vlastnosti věcí podle barvy, tvaru, množství, velikosti, apod
- Učíme se vyjádřit názor, přání, potřebu, formulovat otázku
- Trénujeme řeč, procvičujeme mluvidla, zařazujeme logochvilky, učíme se odpovídat celou větou, vyprávět
- Poznáváme lidové písně, říkadla, tradice, zvyky, jak lidé žili dříve
- Učíme se básničky, písničky, koledy spojené s tradicemi
- Plníme úkoly na posloupnost, logické souvislosti
- Budeme procvičovat paměť, zrakové i sluchové vnímání
- Předškoláci plní úkoly dle individualizace na základě výsledků z diagnostiky
- Vyzkoušíme si různé experimenty
- Učíme se spolupracovat, podílíme se na společných pracích, úkolech
- Hrajeme společenské hry, učíme se dodržovat pravidla, umět prohrávat
- Pracujeme s interaktivní tabulí a programem „Barevné kamínky“
- Rybolov – pozorujeme vypouštění rybníka, půjdeme se podívat na přípravy k rybolovu, povídáme si o zážitcích z rybolovu
- Tvoříme ryby z různých materiálů
- DK: Povídáme si, co bychom si přáli od Ježíška
Cílová kompetence: Rozlišuje dobro a zlo a dovede obě etické kategorie vidět ve vztahu ke zdraví
- Rozlišujeme, kdy se chováme správně a kdy špatně
- Neničíme svévolně vybavení školky, nezanecháváme po sobě odpadky, neničíme přírodní prostředí
- Přemýšlíme a vyvozujeme důsledky „Co se stane, když…?“
- Poznáváme lidové pohádky, dramatizujeme, ztvárňujeme pohádkové postavy
- Zaměřujeme se na různé pohybové aktivity – cvičení s pomůckami, překážkové dráhy, protahovací cviky, jóga, pohybové hry
- Dušičky – připomínáme si památku zesnulých, vysvětlujeme si rozdíly oslav u nás i ve světě
- Uspořádáme společně s Čápaty „strašidýlkování“, vyzdobíme si třídu, vytvoříme různé dekorace dle přání dětí
- Svatý Martin – seznámíme se s příběhem sv. Martina
- Navštíví nás divadlo Pod širákem s pohádkou „Slavnost sv. Martina“
- Zdramatizujeme příběh o sv. Martinovi, vyrobíme si nějaké věci spojené s Martinem dle přání dětí (např. koníka, podkovu, meč, vločky, aj.)
- Vánoční jarmark – připravíme společně s dětmi i rodiči vánoční jarmark, vyrobíme dárečky k prodeji
- Adventní čas – vytvoříme si vánoční výzdobu a adventní věnec, budeme zapalovat svíčky a odpočítávat čas do Vánoc
- Budeme otevírat adventní kalendář s překvapením
- Mikuláš – navštíví nás ve školce Mikuláš se svojí družinou
- Zahrajeme si na čertíky, na peklo, učíme se rozdíly mezi dobrem a zlem
- Vánoce – ozdobíme si vánoční stromeček a budeme se těšit na nadílku ve školce
- Seznámíme se s některými vánočními tradicemi, svatými patrony a s tím spojenými zvyky sv. Barbora, sv. Lucie) a některé si vyzkoušíme
- Vyrobíme vánoční přáníčka pro rodiče a spoluobčany
- Proběhne vánoční fotografování dětí
- DK: Povídáme si, co jsme dostali od Ježíška, jak jsme prožili vánoční prázdniny
- Nový rok – povíme si, kdy začíná nový rok, jaké známe měsíce v roce a roční období
- Tři králové – vyrobíme si koruny, uspořádáme tříkrálový průvod a navštívíme místní kostel
- Seznámíme se s legendou o Třech králích, povíme si příběh o narození Ježíška
- HK: Co se mi líbilo x nelíbilo? Co se mi povedlo x nepovedlo?