
My jsme malé Žabičky, zpíváme si písničky.
Malujeme, kreslíme, velmi rádi cvičíme.
Nové věci chceme znát, přijďte se k nám podívat.
Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.
1. Tematická část: vítáme na palubě nové děti
Cílová kompetence: Má vytvořené základní návyky společenského chování
- Zaměřujeme se na adaptaci nových dětí
- Pomáháme novým dětem seznámit se s prostředím školky
- Trénujeme sebeosbsluhu a samostatnost – při stolování, při převlékání, používat toaletu; umývat ruce po toaletě, před jídlem; atd
- Poznáváme se navzájem, umíme se představit, znát své jméno a příjmení, poznat svou značku
- Dodržujeme základní společenské normy komunikace – pozdravit, poprosit, poděkovat, omluvit se atd.
- Učíme se respektovat a dodržovat dohodnutá pravidla chování – např. počká, až na něj přijde řada, neomezuje svým chováním druhé, necháváme domluvit druhé, neubližujeme si, neničíme věci atd.
- Učíme se pracovat ve skupině a navzájem spolupracovat
- Hrajeme společenské hry, stavíme ze stavebnic, poznáváme hračky
- KK: Co mám rád? S čím si rád hraji?
- Zpíváme dětské lidové písničky, rytmizujeme
- Učíme se nové básničky, říkanky s pohybem, vytleskáváme: Paci, paci; Bublina; aj.
- Hrajeme pohybové hry a hry s míčem: Jede vláček, Chodím, hledám, Kuba řekl, Jak se jmenuješ, Kdo se schovává pod látkou, a dle přání dětí
- Využíváme bosého chodníku a Bobbles kostek ke stavbě překážkové dráhy – trénujeme hrubou motoriku, rovnováhu
- Společně plánujeme – využíváme myšlenkové mapy
- HK: Co se mi povedlo x nepovedlo? Co se mi líbilo x nelíbilo?
Cílová kompetence: Uvědomuje si, že svým chováním může spoluvytvářet prostředí pohody
- Vzájemně si pomáháme a vylepšujeme společně prostředí třídy
- Vytvoříme si narozeninovník, slavíme narozeniny dětí
- Tvoříme společně třídní pravidla (želvičkové, pusinkové, srdíčkové, kapičkové, kytičkové, měsíčkové) a snažíme se je dodržovat
- Zaměříme se na vytvoření společných rituálů - svolávací básnička, básnička k odpočinku, uklízecí píseň
- Sdělujeme si vzájemně zážitky z prázdnin, víkendu, komunikujeme a učíme se naslouchat druhému, neskákat si do řeči
- Procvičujeme jemnou motoriku - pracujeme s plastelínou, navlékáme korálky, třídíme dle barvy, druhu, velikosti
- Pracujeme s vodovými barvami, vybarvujeme svou značku
- Zapojujeme logopedické chvilky
- Pozorujeme změny v přírodě, práci na polích a zahradách, sledujeme počasí, učíme se znát dny v týdnu
- Povídáme si o podzimní sklizni (jablka, švestky, dýně), ochutnáváme
- Sbíráme dary podzimu, tvoříme z nich dle přání a nápadů dětí
- Předškoláci si vyzdobí svou plechovku na pastelky a založí složku – portfolio
- Zapojujeme smyslové vnímání, využíváme tác Truff tray
- Rozpoznáváme správné a nesprávné chování pomocí obrázků, pohádek, dramatického ztvárnění nebo dle vzniklé situace
- Pracujeme s interaktivní tabulí a programem Barevné kamínky
- Využíváme ke hraní školní zahradu, opakujeme si pravidla bezpečnosti na ŠZ a herních prvcích
- Zaměřujeme se na bezpečnost ve třídě, v umývárně, šatně, na chodbách
- Navštíví nás Loutkové divadlo Zdeňka Ševčíka s představením „Dvě barevné pohádky“
- Proběhne tradiční Dýňování a Zahradní slavnost na školní zahradě