My jsme malé Žabičky, zpíváme si písničky.
Malujeme, kreslíme, velmi rádi cvičíme.
Nové věci chceme znát, přijďte se k nám podívat.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.

2. Tematická část: těšíme se velice na ty naše tradice

Cílová kompetence: Má zájem pochopit jevy kolem sebe v jejich souvislostech, dovede se ptát

  • Snažíme se porozumět světu kolem sebe, tomu, co vidíme, slyšíme, atd
  • Poznáváme, kdo a proč žije v určitém přírodním prostředí – les, rybník
  • Učíme se rozlišit a pojmenovat vlastnosti věcí podle barvy, tvaru, množství, velikosti, apod
  • Učíme se vyjádřit názor, přání, potřebu, formulovat otázku
  • Trénujeme řeč, procvičujeme mluvidla, zařazujeme logochvilky, učíme se odpovídat celou větou, vyprávět
  • Poznáváme lidové písně, říkadla, tradice, zvyky, jak lidé žili dříve
  • Učíme se básničky, písničky, koledy spojené s tradicemi
  • Plníme úkoly na posloupnost, logické souvislosti
  • Budeme procvičovat paměť, zrakové i sluchové vnímání
  • Předškoláci plní úkoly dle individualizace na základě výsledků z diagnostiky
  • Vyzkoušíme si různé experimenty
  • Učíme se spolupracovat, podílíme se na společných pracích, úkolech
  • Hrajeme společenské hry, učíme se dodržovat pravidla, umět prohrávat
  • Pracujeme s interaktivní tabulí a programem „Barevné kamínky“
  • Rybolov – pozorujeme vypouštění rybníka, půjdeme se podívat na přípravy k rybolovu, povídáme si o zážitcích z rybolovu
  • Tvoříme ryby z různých materiálů
  • DK: Povídáme si, co bychom si přáli od Ježíška

Cílová kompetence: Rozlišuje dobro a zlo a dovede obě etické kategorie vidět ve vztahu ke zdraví

  • Rozlišujeme, kdy se chováme správně a kdy špatně
  • Neničíme svévolně vybavení školky, nezanecháváme po sobě odpadky, neničíme přírodní prostředí
  • Přemýšlíme a vyvozujeme důsledky „Co se stane, když…?“
  • Poznáváme lidové pohádky, dramatizujeme, ztvárňujeme pohádkové postavy
  • Zaměřujeme se na různé pohybové aktivity – cvičení s pomůckami, překážkové dráhy, protahovací cviky, jóga, pohybové hry
  • Dušičky – připomínáme si památku zesnulých, vysvětlujeme si rozdíly oslav u nás i ve světě
  • Uspořádáme společně s Čápaty „strašidýlkování“, vyzdobíme si třídu, vytvoříme různé dekorace dle přání dětí
  • Svatý Martin – seznámíme se s příběhem sv. Martina
  • Navštíví nás divadlo Pod širákem s pohádkou „Slavnost sv. Martina“
  • Zdramatizujeme příběh o sv. Martinovi, vyrobíme si nějaké věci spojené s Martinem dle přání dětí (např. koníka, podkovu, meč, vločky, aj.)
  • Vánoční jarmark – připravíme společně s dětmi i rodiči vánoční jarmark, vyrobíme dárečky k prodeji
  • Adventní čas – vytvoříme si vánoční výzdobu a adventní věnec, budeme zapalovat svíčky a odpočítávat čas do Vánoc
  • Budeme otevírat adventní kalendář s překvapením
  • Mikuláš – navštíví nás ve školce Mikuláš se svojí družinou
  • Zahrajeme si na čertíky, na peklo, učíme se rozdíly mezi dobrem a zlem
  • Vánoce – ozdobíme si vánoční stromeček a budeme se těšit na nadílku ve školce
  • Seznámíme se s některými vánočními tradicemi, svatými patrony a s tím spojenými zvyky sv. Barbora, sv. Lucie) a některé si vyzkoušíme
  • Vyrobíme vánoční přáníčka pro rodiče a spoluobčany
  • Proběhne vánoční fotografování dětí
  • DK: Povídáme si, co jsme dostali od Ježíška, jak jsme prožili vánoční prázdniny
  • Nový rok – povíme si, kdy začíná nový rok, jaké známe měsíce v roce a roční období
  • Tři králové – vyrobíme si koruny, uspořádáme tříkrálový průvod a navštívíme místní kostel
  • Seznámíme se s legendou o Třech králích, povíme si příběh o narození Ježíška
  • HK: Co se mi líbilo x nelíbilo? Co se mi povedlo x nepovedlo?