My jsme malé Žabičky, zpíváme si písničky.
Malujeme, kreslíme, velmi rádi cvičíme.
Nové věci chceme znát, přijďte se k nám podívat.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.

1. Tematická část: vítáme na palubě nové děti

Cílová kompetence: Má vytvořené základní návyky společenského chování 

  • Zaměřujeme se na adaptaci nových dětí
  • Pomáháme novým dětem seznámit se s prostředím školky
  • Trénujeme sebeosbsluhu a samostatnost – při stolování, při převlékání, používat toaletu; umývat ruce po toaletě, před jídlem; atd
  • Poznáváme se navzájem, umíme se představit, znát své jméno a příjmení, poznat svou značku
  • Dodržujeme základní společenské normy komunikace – pozdravit, poprosit, poděkovat, omluvit se atd.
  • Učíme se respektovat a dodržovat dohodnutá pravidla chování – např. počká, až na něj přijde řada, neomezuje svým chováním druhé, necháváme domluvit druhé, neubližujeme si, neničíme věci atd.
  • Učíme se pracovat ve skupině a navzájem spolupracovat
  • Hrajeme společenské hry, stavíme ze stavebnic, poznáváme hračky
  • KK: Co mám rád? S čím si rád hraji?
  • Zpíváme dětské lidové písničky, rytmizujeme
  • Učíme se nové básničky, říkanky s pohybem, vytleskáváme: Paci, paci; Bublina; aj.
  • Hrajeme pohybové hry a hry s míčem: Jede vláček, Chodím, hledám, Kuba řekl, Jak se jmenuješ, Kdo se schovává pod látkou, a dle přání dětí
  • Využíváme bosého chodníku a Bobbles kostek ke stavbě překážkové dráhy – trénujeme hrubou motoriku, rovnováhu
  • Společně plánujeme – využíváme myšlenkové mapy
  • HK: Co se mi povedlo x nepovedlo? Co se mi líbilo x nelíbilo?

Cílová kompetence: Uvědomuje si, že svým chováním může spoluvytvářet prostředí pohody

  • Vzájemně si pomáháme a vylepšujeme společně prostředí třídy
  • Vytvoříme si narozeninovník, slavíme narozeniny dětí
  • Tvoříme společně třídní pravidla (želvičkové, pusinkové, srdíčkové, kapičkové, kytičkové, měsíčkové) a snažíme se je dodržovat
  • Zaměříme se na vytvoření společných rituálů - svolávací básnička, básnička k odpočinku, uklízecí píseň
  • Sdělujeme si vzájemně zážitky z prázdnin, víkendu, komunikujeme a učíme se naslouchat druhému, neskákat si do řeči
  • Procvičujeme jemnou motoriku - pracujeme s plastelínou, navlékáme korálky, třídíme dle barvy, druhu, velikosti
  • Pracujeme s vodovými barvami, vybarvujeme svou značku
  • Zapojujeme logopedické chvilky
  • Pozorujeme změny v přírodě, práci na polích a zahradách, sledujeme počasí, učíme se znát dny v týdnu
  • Povídáme si o podzimní sklizni (jablka, švestky, dýně), ochutnáváme
  • Sbíráme dary podzimu, tvoříme z nich dle přání a nápadů dětí
  • Předškoláci si vyzdobí svou plechovku na pastelky a založí složku – portfolio
  • Zapojujeme smyslové vnímání, využíváme tác Truff tray
  • Rozpoznáváme správné a nesprávné chování pomocí obrázků, pohádek, dramatického ztvárnění nebo dle vzniklé situace
  • Pracujeme s interaktivní tabulí a programem Barevné kamínky
  • Využíváme ke hraní školní zahradu, opakujeme si pravidla bezpečnosti na ŠZ a herních prvcích
  • Zaměřujeme se na bezpečnost ve třídě, v umývárně, šatně, na chodbách
  • Navštíví nás Loutkové divadlo Zdeňka Ševčíka s představením „Dvě barevné pohádky“
  • Proběhne tradiční Dýňování a Zahradní slavnost na školní zahradě