
My jsme malé Žabičky, zpíváme si písničky.
Malujeme, kreslíme, velmi rádi cvičíme.
Nové věci chceme znát, přijďte se k nám podívat.
Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.
6. Tematická část: když se trable objeví, ostatní mi poradí
Cílová kompetence: Ví, že když řešení problémů přesahuje jeho síly, má se obrátit o pomoc na osobu ze svého nejbližšího okolí
- Předškoláci plní úkoly dle individualizace
- Pracujeme s interaktivní tabulí v programu Barevné kamínky – měsíc květen, červen
- Přesuneme některé činnosti a pohybové aktivity ven
- Ke hraní využíváme nejen ŠZ ale i sportovní multifunkční hřiště
- Pozorujeme pod mikroskopem různé nalezené přírodniny, hmyz apod.
- Navštívíme místní zemědělské družstvo a podíváme se na narozená mláďata
- Popovídáme si s rybáři o rybách a podmínkách života v rybníce
- Zařazujeme logopedické chvilky a artikulační cvičení
- Pomocí myšlenkové mapy společně plánujeme činnosti
- Zařadíme jógové a protahovací cviky, skok přes švihadlo a různé míčové hry
- Hledáme cestu domů a ukazujeme kamarádům, kde bydlíme
- Stavíme z různých stavebnic, dřevěných kostek, velkých molitanových kostek
- Organizujeme vycházky a pěší výlety do okolí
- V rámci vzájemného seznamování předškoláků před nástupem do ZŠ pořádáme různá společná setkání a výlety
- Předškoláci se zúčastní projektu „Etické dílny“
- Navštívíme divadelní představení DS Vlastimil „Past na bludičku“
- Oslavíme Den dětí s Wikyho show
- Rozloučíme se s předškoláky
Cílová kompetence: Nemá obavu ze změny, přijímá ji jako běžnou součást života
- Průběžně se dozvídáme a zkoumáme, že vše se časem vyvíjí a proměňuje, pozorujeme přítomné děje kolem sebe a jejich změny
- Povídáme si o jednotlivých fázích lidského života, jak probíhá život člověka z hlediska růstu, vývoje a stárnutí
- Prohlížíme si obrázkové knihy a hledáme v encyklopediích
- Pozorujeme, jak se mění počasí a příroda
- Učíme se, že čas se měří na hodiny, dny, týdny, měsíce, roky
- Řadíme obrázky podle posloupnosti děje
- Vyhledáváme logické souvislosti
- Povídáme si, jak se starat o živočichy i rostliny, pozorujeme růst rostlin, které jsme si zasadily, ochutnáme je
- Učíme se o hospodářských zvířatech, jejich mláďatech, užitku pro člověka
- Oslavíme Den matek a vyrobíme maminkám přání
- KK: Proč mám rád svou maminku, tatínka?
- Učíme se znát celé své jméno i jméno svých rodičů, místo bydliště
- Učíme se nové básničky a písničky o mamince, rodině, zvířátkách, prázdninách aj.
- Společně se těšíme na léto, vyprávíme si, kam se chystáme o prázdninách
- Řešíme různé modelové situace – Co by se mohlo stát, kdyby ….
- Přiblížíme si bezpečnost a pravidla např. při táboření, plavání, turistice, sportu, aj.
- Vyzkoušíme si rychle opustit potenciálně nebezpečný prostor v rámci plánované evakuace MŠ