My jsme malí Kapříci, pracovití chlapíci.
Hodně se tu naučíme, pomůžem si, poradíme.
Můžete k nám zavítat, budeme si spolu hrát.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví. 

2. Tematická část: Barevný podzim čaruje

Cílová kompetence: Prožívá vztah k přírodě, sounáležitost s přírodou neživou a živou

    • procházky do lesa (postavíme domečky pro zvířátka)
    • vydáme se do lesa se skřítkem Podzimníčkem
    • na procházkách budeme sbírat přírodniny (šišky, kaštany, listy, žaludy…) a využijeme je při výtvarných a pracovních činnostech
    • budeme pozorovat měnící se podzimní přírodu
    • zahrajeme si pohybové hry v lese
    • projekt LES aneb učíme se vše o lese pomocí různých her, didaktického materiálu a pomocí interaktivní tabule v programu les
    • DK: Jak se mění příroda na podzim? Znaky podzimu
    • společná práce dětí LES – výstavka z přírodnin
    • zařadíme polytechnickou výchovu: vyrobíme si ze dřeva ježky (učíme se zatloukat hřebíky)
    • vyrobíme si origami – lesní zvířátka
    • budeme vyrábět výrobky na vánoční jarmark (sušené křížaly, pečený čaj, tašky)
    • budeme se učit nové písničky: Leze ježek ze křoví, Běží liška k Táboru, Prší, prší
    • budeme hledat informace o lese, o lesních zvířatech a o přírodě v knihách (Dětská encyklopedie, Encyklopedie poznávám život a svět, Encyklopedie živá zvířata)
    • budeme pozorovat různé drobnosti z přírody pod mikroskopem s přenosem na interaktivní displej
    • postavíme si domečky pro zvířátka z různých stavebnic a dřevěných kostek
    • naučíme se nové básničky motivované zvířátky z lesa (rytmizace hrou na tělo)
    • budeme hrát pohybové hry: Na veverky, Medvěd, Tiše, děti, ježek spí
    • začneme cvičit jógu pomocí jógových obrázkových karet
    • stavíme překážkové dráhy z Boobles kostek, Muffík podložek, cvičebních kamenů…
    • budeme zařazovat relaxační chvilky motivované přírodou (šumící les, potůček…)

    Cílová kompetence: ochrańuje přírodu, cítí k ní odpovědnost a úmyslně ji nepoškozuje

      • učíme se přijmout důsledky svého chování
      • oslavíme narozeniny kamarádů
      • pravidelně hodnotíme svoje chování
      • učíme se šetrně zacházet s hračkami, uklízet hračky na své místo
      • opakujeme si uklízecí básničku
      • opakujeme si dodržování pravidel chování ve třídě a na procházkách
      • na procházkách si budeme všímat situací, kdy dochází k poškozování přírody (odpadky v rybníce, na hřišti, před budovou školky…)
      • DK: Co všechno patří/nepatří do lesa? Co patří/nepatří do rybníka?
      • budeme pracovat na interaktivní tabuli v programu: Ochrana přírody (lesa)