My jsme malí Kapříci, pracovití chlapíci.
Hodně se tu naučíme, pomůžem si, poradíme.
Můžete k nám zavítat, budeme si spolu hrát.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví. 

3. Tematická část: TĚŠÍME SE NA VÁNOCE

Cílová kompetence: ŘEŠÍ JEDNODUCHÉ PROBLÉMY, MÁ PŘEDSTAVU O TOM, ŽE VĚTŠINU PROBLÉMŮ MŮŽE ŘEŠIT VÍCE ZPŮSOBY

  • budeme vyrábět vánoční přání
  • společná práce dětí: ČERTI, BETLÉM
  • vyrobíme si adventní věnec a společně budeme zapalovat svíčky a poslouchat vánoční písně
  • společně si ozdobíme vánoční stromeček
  • předškoláci budou plnit úkoly dle individualizace (i pomocí Klokanova kufru)
  • budeme plnit úkoly na interaktivní tabuli (měsíce prosinec a leden)
  • vyrobíme si královské koruny (3 králové)
  • dramatizace – Peklo, sv. Barbora, sv. Lucie, Cesta do Betléma
  • budeme si s dětmi povídat o tom, co je to advent, adventní věnec, o vánočních tradicích
  • vytvoříme si vánoční atmosféru ve třídě
  • na procházkách budeme pozorovat vánoční výzdobu
  • DK: Co si přeji pod stromečkem? Co si přeji pro maminku/tatínka? Jak jsem prožil/a Vánoce?
  • budeme si povídat o svátku sv. Mikuláše, sv. Barborky, sv. Lucie (budeme si číst z knihy: Český rok, shlédneme Chaloupku na vršku – Jak to bylo na 3 krále, Jak to bylo na Mikuláše)
  • připomeneme si a vyzkoušíme si tradice a zvyky spojené s Vánoci (házení pantoflem, pouštění lodiček, krájení jablíčka, věštění z hrníčků, jmelí)
  • zařadíme hodnotící kruh (budeme hodnotit sám sebe, své chování, svoji práci...)
  • pravidelně zařazujeme různé hry na rozvoj řeči
  • hry s velkými stavebnicemi (Polikarpova)
  • učíme se samostatnosti při sebeobsluze (převlékání v šatně, mytí rukou, stlaní postele)
  • spoluvytváříme pravidla chování ve skupině
  • budeme hrát pohybové hry: Čertí honička, Mrazík, Barevné listy padají, Ježci
  • společně si vyrobíme adventní kalendář s úkoly a překvapením (vánoční strom)
  • budeme si klást otázky a společně hledat odpovědi (např. proč padá listí, proč sněží…)
  • hry s kuličkovými dráhami a tobogány
  • vedeme děti k samostatnému řešení modelových situací (úklid rozlitého nápoje…)

Cílová kompetence: chápe, že lidé mají různé pocity, emoce, dovede je rozpoznávat a pojmenovat

    • budeme poslouchat koledy a vánoční písně
    • uspořádáme besídku
    • budeme si číst vánoční příběhy z knihy Vánoce
    • proběhne Mikulášská nadílka s pohádkou
    • navštíví nás divadlo s pohádkou: Vánoční hvězdička
    • navštívíme DPS s čertovskou besídkou a vánočním přáním
    • budeme relaxovat pomocí hudby
    • kresba: zážitky z Vánoc
    • budeme se učit nové písničky: Čertíci, Čert, Tři králové, Zima je kočičce
    • navštívíme místní kostel sv. Petra a Pavla
    • proběhne vánoční nadílka pod stromečkem
    • učíme se řešit případné vzniklé konflikty dle dohodnutých pravidel
    • pravidelně zařazujeme jazykové hry
    • zařazujeme dechová cvičení