
My jsme malí Kapříci, pracovití chlapíci.
Hodně se tu naučíme, pomůžem si, poradíme.
Můžete k nám zavítat, budeme si spolu hrát.
Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví.
6. Tematická část: seznamujeme se s lidmi, kteří žijí na naší planetě
Cílová kompetence: odhaduje rizika ohrožující jeho zdraví a bezpečnost
- Uspořádáme pěší výlety do okolí Jedovnic pro celou třídu a výlety pouze pro předškoláky ze všech tříd
- Zapojíme se do programu Parohatá města (výroba čelenky)
- Během vycházek budeme sledovat dopravní provoz
- Budeme jezdit na školní zahradě na tříkolkách, odrážedlech…
- Učíme se dodržovat pravidla bezpečnosti
- Beseda s panem řidičem autobusu
- Budeme se učit význam semaforu a orientovat se podle něj
- Zařadíme polytechnickou výchovu: SEMAFOR A KOLEJE ze dřeva (řezání pilkou, zatloukání hřebíků)
- Společná práce dětí: 3D vlak
- Budeme stavět z dřevěných kostek a různých stavebnic silnice, dopravní prostředky
- Budeme si číst z knih: O mašinkách, O mašince Tomášovi
- Upevňujeme si bezpečné přecházení přes silnici
- Seznamujeme se s dopravními prostředky
- Společná práce dětí: dopravní prostředky
- Pracujeme ve výukovém programu: Dopravní škola a školička na interaktivní tabuli
- Budeme hrát pohybové hry: Na auta, Semafor
- Budeme programovat vlaky pomocí tabletu
- Při pobytu venku upozorňujeme na škodlivé chování lidí: odpadky, injekční stříkačky, lahve od alkoholu, cigarety
- DK: Jaké jsou škodlivé věci pro člověka? (kouření, alkohol, drogy)
- Dodržujeme dohodnutá pravidla chování
- Budeme společně oslavovat narozeniny a svátky
- Oslavíme Den dětí na karnevalu s Tlapkovou patrolou
- Uspořádáme piknik na naší terase
- Pravidelně vykonáváme určité povinnosti (uklízíme hračky, skládáme oblečení…)
- Pozorujeme činnosti dospělých
- DK: Co je pro děti nebezpečné?
- Učíme se nežalovat a obracet se na dospělého v případě nutnosti
- Předškoláci se zúčastní etických dílen
- Společně pečujeme o naše zeleninové záhony
Cílová kompetence: uvědomuje si, že lidé jsou různí a liší se podle řady znaků (pohlaví, věk, jazyk, kultura, etnikum, rasa, nábožensktví, sociální zázemí, životní úroveň)
- DK: Zážitky z víkendových výletů, z cest, z třídních výletů
- Budeme vyznačovat na mapě a v atlase světa, kdo kde byl
- Budeme si povídat a učit se o různých kulturách, rasách pomocí didaktického materiálu
- Budeme vyhledávat informace o lidech z různých světadílů v odborných dětských knihách, pomocí atlasu a dětské encyklopedie
- Budeme číst z knih: Cestujeme světadíly a Dědečku, vyprávěj o světě
- Shlédneme na interaktivní tabuli dokumenty o lidech z různých kultur, poslechneme si jejich hudbu a seznámíme se se způsobem jejich života
- Budeme skládat puzzle SVĚT
- Společná práce dětí: Lidé z různých světadílů
- Taneční improvizace (např. africký, indiánský tanec...)