My jsme malí Kapříci, pracovití chlapíci.
Hodně se tu naučíme, pomůžem si, poradíme.
Můžete k nám zavítat, budeme si spolu hrát.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví. 

6. Tematická část: seznamujeme se s lidmi, kteří žijí na naší planetě

Cílová kompetence: odhaduje rizika ohrožující jeho zdraví a bezpečnost

  • Uspořádáme pěší výlety do okolí Jedovnic pro celou třídu a výlety pouze pro předškoláky ze všech tříd
  • Zapojíme se do programu Parohatá města (výroba čelenky)
  • Během vycházek budeme sledovat dopravní provoz
  • Budeme jezdit na školní zahradě na tříkolkách, odrážedlech…
  • Učíme se dodržovat pravidla bezpečnosti
  • Beseda s panem řidičem autobusu
  • Budeme se učit význam semaforu a orientovat se podle něj
  • Zařadíme polytechnickou výchovu: SEMAFOR A KOLEJE ze dřeva (řezání pilkou, zatloukání hřebíků)
  • Společná práce dětí: 3D vlak 
  • Budeme stavět z dřevěných kostek a různých stavebnic silnice, dopravní prostředky
  • Budeme si číst z knih: O mašinkách, O mašince Tomášovi
  • Upevňujeme si bezpečné přecházení přes silnici
  • Seznamujeme se s dopravními prostředky
  • Společná práce dětí: dopravní prostředky
  • Pracujeme ve výukovém programu: Dopravní škola a školička na interaktivní tabuli
  • Budeme hrát pohybové hry: Na auta, Semafor
  • Budeme programovat vlaky pomocí tabletu
  • Při pobytu venku upozorňujeme na škodlivé chování lidí: odpadky, injekční stříkačky, lahve od alkoholu, cigarety
  • DK: Jaké jsou škodlivé věci pro člověka? (kouření, alkohol, drogy)
  • Dodržujeme dohodnutá pravidla chování
  • Budeme společně oslavovat narozeniny a svátky
  • Oslavíme Den dětí na karnevalu s Tlapkovou patrolou
  • Uspořádáme piknik na naší terase
  • Pravidelně vykonáváme určité povinnosti (uklízíme hračky, skládáme oblečení…)
  • Pozorujeme činnosti dospělých
  • DK: Co je pro děti nebezpečné?
  • Učíme se nežalovat a obracet se na dospělého v případě nutnosti
  • Předškoláci se zúčastní etických dílen
  • Společně pečujeme o naše zeleninové záhony

Cílová kompetence: uvědomuje si, že lidé jsou různí a liší se podle řady znaků (pohlaví, věk, jazyk, kultura, etnikum, rasa, nábožensktví, sociální zázemí, životní úroveň)

  • DK: Zážitky z víkendových výletů, z cest, z třídních výletů
  • Budeme vyznačovat na mapě a v atlase světa, kdo kde byl
  • Budeme si povídat a učit se o různých kulturách, rasách pomocí didaktického materiálu
  • Budeme vyhledávat informace o lidech z různých světadílů v odborných dětských knihách, pomocí atlasu a dětské encyklopedie
  • Budeme číst z knih: Cestujeme světadíly a Dědečku, vyprávěj o světě
  • Shlédneme na interaktivní tabuli dokumenty o lidech z různých kultur, poslechneme si jejich hudbu a seznámíme se se způsobem jejich života
  • Budeme skládat puzzle SVĚT
  • Společná práce dětí: Lidé z různých světadílů
  • Taneční improvizace (např. africký, indiánský tanec...)