My jsme malí Kapříci, pracovití chlapíci.
Hodně se tu naučíme, pomůžem si, poradíme.
Můžete k nám zavítat, budeme si spolu hrát.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví. 

1. Tematická část: setkáváme se na začátku školního roku

Cílová kompetence: dovede se vyjádřit a domluvit s dětmi a s dospělými

  • Řešíme případné vzniklé konflikty dle dohodnutých pravidel
  • Společná práce dětí: společně si vytvoříme dohodnutá pravidla pomocí piktogramů
  • KK: Jak se dnes cítím ve školce? Co se mi dnes líbí/nelíbí ve školce?
  • Budeme hrát pohybové hry (hry s padákem, Draci, Tiše, děti, ježek spí, Září barvy vaří)
  • Učíme se nové básničky (Úklid hraček, Svolávací, Spinkací)
  • Pravidelně budeme zařazovat logochvilky pomocí logocviček
  • S dětmi vedeme individuální rozhovory na zvolené téma
  • DK: Povídáme si o prožitých prázdninách, co jsem dělal/a o víkendu, co se ve třídě změnilo přes prázdniny, o dýňování, o zahradí slavnosti…
  • Naučíme se nové písničky za doprovodu klavíru: Kamarád, Vyletěl si pyšný drak

Cílová kompetence: chová se vstřícně a nabízí pomoc tam, kde je třeba

  • Společná práce dětí: vyrobíme si narozeninovník
  • Předškoláci si zakládají pracovní desky, do kterých si budou vkládat pracovní listy, ozdobí si plechovičky na pastelky
  • Společně sklidíme záhony a uklidíme terasu
  • Upečeme si dýňovou buchtu
  • Budeme vyrábět dýně a draky pomocí různých výtvarných technik (modelování plastelínou, malování temperovými barvami, kresba tuží, práce s papírem…)
  • Seznámení předškolních dětí s novou rolí PŘEDŠKOLÁKA (Co to pro mě znamená?)
  • Děti se budou učit spolupracovat se zaměstnanci školky (říct si o velikost porce paní kuchařce, požádat o pomoc paní uklízečku, paní učitelku…)
  • Starší děti pomáhají mladším dětem v šatně s oblékáním
  • Učíme se pravidelně uklízet hračky na své místo, naučíme se novou uklízecí básničku
  • Společně oslavíme narozeniny kamarádů
  • Navštíví nás loutkové divadlo pana Ševčíka, děti uvidí dvě pohádky

Cílová kompetence: má zvnitřněnou potřebu řádu, aktivně se podílí na tvorbě pravidel

  • Budeme hrát společenské hry: pexeso, Muchomůrky, Člověče, nezlob se
  • Pracujeme podle předlohy (stavíme z různých stavebnic, navlékáme různě veliké korále)
  • Plníme úkoly na interaktivní tabuli měsíc: Září (Naše školka, Moje značka, Pravidla)
  • Učíme se a připomínáme si pravidla zdvořilého chování (poděkovat, poprosit, pozdravit/rozloučit se…)
  • Budeme se učit pravidla chování ve třídě na základě vzniklé situace (pusinkové, košťátkové, želvičkové)
  • KK: Co se mi na chování kamaráda líbí/nelíbí?
  • Seznámíme se s prostředím školky (navštívíme všechny prostory)
  • Upevňujeme hygienické návyky (mytí rukou před/po jídle, používání kapesníků…)