
My jsme malí Kapříci, pracovití chlapíci.
Hodně se tu naučíme, pomůžem si, poradíme.
Můžete k nám zavítat, budeme si spolu hrát.
Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví.
2. Tematická část: Barevný podzim čaruje
Cílová kompetence: Prožívá vztah k přírodě, sounáležitost s přírodou neživou a živou
- procházky do lesa (postavíme domečky pro zvířátka)
- vydáme se do lesa se skřítkem Podzimníčkem
- na procházkách budeme sbírat přírodniny (šišky, kaštany, listy, žaludy…) a využijeme je při výtvarných a pracovních činnostech
- budeme pozorovat měnící se podzimní přírodu
- zahrajeme si pohybové hry v lese
- projekt LES aneb učíme se vše o lese pomocí různých her, didaktického materiálu a pomocí interaktivní tabule v programu les
- DK: Jak se mění příroda na podzim? Znaky podzimu
- společná práce dětí LES – výstavka z přírodnin
- zařadíme polytechnickou výchovu: vyrobíme si ze dřeva ježky (učíme se zatloukat hřebíky)
- vyrobíme si origami – lesní zvířátka
- budeme vyrábět výrobky na vánoční jarmark (sušené křížaly, pečený čaj, tašky)
- budeme se učit nové písničky: Leze ježek ze křoví, Běží liška k Táboru, Prší, prší
- budeme hledat informace o lese, o lesních zvířatech a o přírodě v knihách (Dětská encyklopedie, Encyklopedie poznávám život a svět, Encyklopedie živá zvířata)
- budeme pozorovat různé drobnosti z přírody pod mikroskopem s přenosem na interaktivní displej
- postavíme si domečky pro zvířátka z různých stavebnic a dřevěných kostek
- naučíme se nové básničky motivované zvířátky z lesa (rytmizace hrou na tělo)
- budeme hrát pohybové hry: Na veverky, Medvěd, Tiše, děti, ježek spí
- začneme cvičit jógu pomocí jógových obrázkových karet
- stavíme překážkové dráhy z Boobles kostek, Muffík podložek, cvičebních kamenů…
- budeme zařazovat relaxační chvilky motivované přírodou (šumící les, potůček…)
Cílová kompetence: ochrańuje přírodu, cítí k ní odpovědnost a úmyslně ji nepoškozuje
- učíme se přijmout důsledky svého chování
- oslavíme narozeniny kamarádů
- pravidelně hodnotíme svoje chování
- učíme se šetrně zacházet s hračkami, uklízet hračky na své místo
- opakujeme si uklízecí básničku
- opakujeme si dodržování pravidel chování ve třídě a na procházkách
- na procházkách si budeme všímat situací, kdy dochází k poškozování přírody (odpadky v rybníce, na hřišti, před budovou školky…)
- DK: Co všechno patří/nepatří do lesa? Co patří/nepatří do rybníka?
- budeme pracovat na interaktivní tabuli v programu: Ochrana přírody (lesa)