Umíme se představit, také lecos vyrobit.
Vzájemně si pomáháme, nejen když se oblékáme.
My zvládneme každou práci, jsme šikovní Hastrmánci.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.

1. TČ ZAČÍNÁME SPOLEČNĚ 

cÍLOVÁ KOMPETENCE:Má vytvořené základní návyky společenského chování

  • Učíme se správně používat WC, koupelnu
  • Umíváme si ruce po návštěvě toalety, před – po jídle
  • Upevňujeme hygienické návyky, učíme se používat kapesník
  • Starší děti se snaží pomáhat mladším kamarádům
  • Učíme se stolovat v klidné atmosféře
  • Starší děti se učí zacházet s příborem
  • Udržujeme čistotu na stole (po svačině, po obědě)
  • Dodržujeme pitný režim
  • Hrajeme seznamovací hry s míčem nebo „Kočičku Mínu“
  • Modelujeme, vykreslujeme, lepíme či jinak ztvárňujeme své značky
  • Poznáváme značky své i svých nových kamarádů
  • Četba z knihy „Co mě čeká ve školce“
  • Vyprávíme, čteme si lidové pohádky – hledáme poučení z pohádky
  • Vyprávíme si zážitky z prázdnin, výletů, dovolené
  • Učíme se neskákat si navzájem do řeči, necháme domluvit kamaráda, učitelku, rodiče, zaměstnance MŠ
  • Učíme děti pochopit gesto zvednuté ruky
  • Vytváříme si ze vzniklé situace pravidla chování – výtvarně je zpracujeme, rozebereme v kruhu a vystavíme na viditelném místě
  • Seznamujeme se s pravidly bezpečného chování při pobytu na ŠZ
  • Učíme se pravidla dodržovat pro lepší fungování ve skupině
  • Učíme se přijmout důsledky nesprávného chování
  • Učíme se slušnému chování – „Kouzelná slovíčka“ (pozdravit, rozloučit se, požádat, poděkovat aj.)

cÍLOVÁ KOMPETENCE:Chová se vstřícně a je ochotné pomoci tam, kde je třeba, zvládá jednoduché činnosti v péči o nejbližší prostředí a potřeby druhých

  • Učíme se samostatně si chystat svačinky na tácky a odnášet je na vozík
  • Učíme se žádat paní kuchařku o množství porce – vnímat vlastní pocit hladu
  • Učíme se stlát si postele, samostatně se oblékat a ukládat si pyžamo na věšák
  • Hrajeme společenské hry – „Pexeso – značky“, „Tučňáci“, „Motýlci“, „Dobble“, „Já mám, kdo má“, „Muchomůrky“, Černý Petr“ atd.
  • Navštíví nás loutkové divadlo – „Dvě barevné pohádky“
  • Proběhne akce „Dýňování“ a „Podzimní zahradní slavnost“
  • KK „Jakou máš dnes náladu/Jak se dnes cítíš?“, „Co se ti v MŠ líbí/nelíbí?“, „Co bys chtěl změnit?“ aj.
  • Předškoláci s vyrobí své desky na portfolia
  • Předškoláci si nazdobí plechovky na pastelky
  • Seznámíme se se zaměstnanci MŠ (slečna asistentka, paní uklízečka, kuchařka)
  • Vytvoříme si narozeninový kalendář s korálky
  • Učíme se hrát si s kamarády podle pravidel, navzájem si vycházet vstříc
  • Učíme se uklízet hračky na své místo – „Uklízecí báseň“
  • Na vycházkách pozorujeme kačeny, labutě na rybníce, dozrávající plody, zeleninu a ovoce, podzimní práci na zahradách
  • Sbíráme podzimní plody – jeřabiny, kaštany, žaludy, šišky aj.
  • Tvoříme závěsy/náhrdelníky z jeřabin
  • Tvoříme obrazy/mandaly z nasbíraných přírodnin
  • Učíme se básně „To jsou prsty“, „Na poli“, „Kaštan“, „Jablíčko“, „Ježek“ aj.
  • Učíme se písně „Svolávačka“, „Ježek Bodlinka“, „Kolo, kolo mlýnské“, „Prší, prší“
  • Hrajeme PH: „Veverky“, „Tiše, tiše ježek spí“, „Sochy“, „Lepidla“
  • VV – moje značka, ježek, jablíčka, hrušky, brambory, řepa – dle zájmu dětí
  • Plníme úkoly na interaktivní tabuli program Září (Všeználek)
  • Plně zapojovat děti do plánování činností a témat
  • HK – pravidelně hodnotit svůj den v MŠ