Umíme se představit, také lecos vyrobit.
Vzájemně si pomáháme, nejen když se oblékáme.
My zvládneme každou práci, jsme šikovní Hastrmánci.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.

6. TČ MÁME RÁDI SVŮJ DOMOV  

cÍLOVÁ KOMPETENCE:
Komunikuje, dokáže se dohodnout i v případě problémové situace

  • V konfliktních situacích dítě umí použít pravidla třídy a vysvětlit je kamarádům
  • Kresba postavy – předškolní a starší děti
  • Samostatná úprava zevnějšku po odpoledním odpočinku (rozčesání hřebenem, úprava vlasů do culíku, opláchnutí obličeje)
  • Pomoc při stolování (nachystání stolečku na svačinu, samostatné nalévaní mléka, předškoláci – nalévaní polévky aj.)
  • Samostatné rozhodování při volení velikosti porce (oběd, svačina)
  • KK – „Koho z kamarádů bys vzal na dovolenou?“, „Co by sis zabalil do batohu na výlet?“, „Co rád děláš? (sport, hra)“
  • Námětové hry (na maminku, tatínka, povolání – hasiče, policisty, bagristy atd.)
  • Ranní rozhovory – vyprávění zážitků dětí (o prožitém víkendu)
  • Zapojování dětí do výběru činností a témat
  • PB (pohybové básně) – zapojení zdravotních cviků „Budík“, „Nevím“, „Na bobku“, „Když já se vytáhnu“, „Leze, leze brouk“, „Šašek“ aj.
  • PH (pohybové hry) „Čáp ztratil čepičku“, „Čáp a žáby“, „Piráti“
  • Budeme zpívat veselé písně u klavíru – „Když prší“, „To se podaří“, „Čáp“, „Prázdniny“ aj.
  • Výtvarně zpracujeme zážitky z výletu či z divadla
  • Beseda o čápech p. Daněk
  • Zapojení se do akce „Parohatá města“
  • Etické dílny – „Jak se máš“
  • Prohlížení fotografií dětí z jejich výletů, dovolené
  • DK- vyprávění zážitků z dovolených, z výletů
  • Divadelní představení v KD „Past na bludičku“ (Divadlo Vlastimil)
  • Etické dílny – „Buďme kamarádi“
  • Jazykové hry, říkadla, hádanky, dechová cvičení, artikulační cvičení, skládání rýmů, sluchová cvičení;
  • Vymýšlení vlastních pohádek a příběhů – rozeznání morálních hodnot
  • Hra s loutkami, zvířátky aj. – dle vlastní fantazie
  • Hry s velkými stavebnicemi – dle vlastní fantazie
  • Námětové hry (cestování lodí, letadlem, vlakem, výlet do Zoo, hry na piráty, objevitele atd.)
  • Stolní - společenské hry – „Člověče, nezlob se!“, „Dobble“, „Ubongo“, „Motýlci“, „Kvarteto“, aj.
  • Stopovaná s Kapříky – dopolední akce s dětmi
  • Chystání pohoštění pro maminky – pečení buchty a chystání jednohubek
  • Wellness pro maminky

cÍLOVÁ KOMPETENCE:
Chová se vstřícně a nabízí pomoc tam, kde vidí, že je třeba

  • Pobyt na ŠZ – využití herních prvků, pískoviště, dopravních prostředků, kresba křídou na chodník u MŠ aj.
  • Individualizace předškoláků – procvičování P-L orientace, předmatematických představ, zrakové a smyslové orientace a grafomotoriky
  • Využití logicco piccolo a logicco primo (hledání shody a rozdílu, skládání obrázků, procvičování barev, tvaru a čísel, řazení dle děje, atd.)
  • Plnění úkolů na interaktivní tabuli – program KVĚTEN, ČERVEN
  • Skládání z papíru (loď, parník, pejsek, peněženka, čepice atd.)
  • Práce s textilem a vlnou – výroba lodí, léta, podmořského světa, letadel aj.
  • Divadelní představení „Past na bludičku“
  • DD s překvapením – dopolední akce MŠ
  • Projektový den „Zachraň kamaráda“
  • Odpolední program „Dílničky pro tatínky a dědečky na ŠZ“
  • Loučení s předškoláky – pasování na školáky (odpolední akce MŠ)
  • Jarní slavnost – odpolední akce Klubu rodičů
  • Oslavíme společně narozeniny kamarádů ze třídy
  • Pravidelně se budeme zapojovat do uklízení hraček – vést k tomu menší kamarády
  • Vysázení truhlíků s květinami na balkón u Hastrmánků + následná péče
  • Delší výlety do okolí Jedovnic (Krasová, Kotvrdovice, kolem rybníka Olšovce. Rudice…)



    Mateřská škola Jedovnice