• Umíme se představit, také lecos vyrobit.
    Vzájemně si pomáháme, nejen když se oblékáme.
    My zvládneme každou práci, jsme šikovní Hastrmánci.

    Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.

    2. TČ poznáváme, co vykouzlí příroda
    cÍLOVÁ KOMPETENCE:
    odhaduje rizika ohrožující zdraví a bezpečnost. 

    • Budeme se učit bezpečně přecházet přechod, chovat se správně v okolí silnice, dodržovat pravidla bezpečného pobytu mimo budovu MŠ.
    • Předškoláci budou pravidelně nosit reflexní vesty.
    • Vysvětlíme si důležitost první a poslední dvojice na procházkách.
    • Pomocí modelových situací hledáme odpovědi na otázky „Co by se stalo, kdyby…..“
    • Budeme využívat multifunkční hřiště k míčovým hrám a různým sportovním aktivitám – hra na honěnou, na honěnou s vysvobozením apod.
    • Budeme se snažit o samostatné stolování, chystání si svačinky, oběda, žádat o velikost porce paní kuchařku.
    • KK – „Co bys dnes chtěl zvládnout“; „Kdo ti dnes udělal radost a čím“; „Co můžeš udělat, aby se kamarád cítil lépe“?
    • HK – Co se mi povedlo x nepovedlo, líbilo x nelíbilo, koho a proč jsem si přizval do hry.
    • Učíme se pravidelně uklízet hračky a pomůcky na své místo.
    • Budeme si sdělovat své zážitky z víkendu, z výletu nebo si spontánně povídat dle zájmu dětí.
    • Děti se budou učit spolupracovat s dospělými (požádat o pomoc paní uklízečku, kuchařku, pana školníka, učitelky).
    • Děti se budou aktivně podílet a rozhodovat o činnostech, plánech ve třídě, vnášet svá přání, vytvářet myšlenkovou mapu.
    • Předškoláci budou plnit úkoly z různých vzdělávacích oblastí – sluchová orientace, grafomotorika, pravo-levá orientace, prostorové vnímání, spolupráce s kamarádem aj.
    • Vzniklé konflikty se učíme řešit dle vytvořených, dohodnutých třídních pravidel. O konfliktu a možném řešení budeme diskutovat. (Nechám domluvit kamaráda, učitelku, neomezuji svým chováním druhé kamarády, neničím hru ani hračky).
    • Při určování prvního budeme používat rozpočítadla „Na velikém kopci“ „Liška šiška“; „En ten týky“
    • Zahrajeme si různé námětové hry „Na maminku“ Na obchod“ „Na kadeřnici“.
    • Budeme využívat interaktivní tabuli s programem „říjen“
    • Budeme se učit společné hře s kamarádem, domlouvat se, komunikovat…lego duplo, Cheva stavebnice, magnetická stavebnice, aj.
    • Pohybové hry – Kompot, Sochy, Ježek, hry na přání dětí.
    • Budeme cvičit zdravotní cviky na veršované básničky, zařadíme cviky z jógy.
    • Budeme se učit lidové i tematické písničky…Až já budu velká, Skákal pes, Ovčáci, Prší prší, Holka modrooká, Ježek, O drakovi.
    • Vyrobíme si papírového draka, podzimní strom, duhu, mrak, déšť.
    • Vyrobíme si ryby, zahrajeme si na rybáře – tvrdý papír, udice – klacek, provázek
    • Vyrobíme si Podzimníčka s podzimních plodů a vydáme se ho společně uspat do přírody.
    • Začneme se připravovat na vánoční besídku – říkanky, písničky, básničky aj.
    • Budeme vyrábět výrobky na rozsvěcení vánočního stromu

      cÍLOVÁ KOMPETENCE: U druhých respektuje a toleruje potřeby a individuálně odlišné způsoby jejich uspokojování.

      • Navštívíme v MŠ divadlo Koráb s programem – „Jak rytíř s rýmou zatočil“
      • Budeme se učit relaxovat při hudbě.
      • Dramatická hra – „Jak se cítíš – vyjádříme svou náladu tancem, zpěvem.
      • Budeme se učit řešit situaci „Nikdo si se mnou nechce hrát".
      • PH – „Zavázané nohy“ „Navigace“ – hry na rozvoj vztahů ve dvojici.
      • Budeme si navzájem pomáhat v šatně při oblékání, převlékání.
      • Zahrajeme si stolní hry u stolečku: Tučnáci, Pexeso, Pojď si hrát.
      • Záměrné vycházky k rybníku – budeme pozorovat kam mizí voda, co se děje s rybníkem
      • Budeme využívat encyklopedii k určení zvířat z rybníku, k získání více informací (žába, kapr, kačena, labuť, aj).