
Umíme se představit, také lecos vyrobit.
Vzájemně si pomáháme, nejen když se oblékáme.
My zvládneme každou práci, jsme šikovní Hastrmánci.
Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.
1. TČ ZAČÍNÁME SPOLEČNĚ
cÍLOVÁ KOMPETENCE:Má vytvořené základní návyky společenského chování
- Učíme se správně používat WC, koupelnu
- Umíváme si ruce po návštěvě toalety, před – po jídle
- Upevňujeme hygienické návyky, učíme se používat kapesník
- Starší děti se snaží pomáhat mladším kamarádům
- Učíme se stolovat v klidné atmosféře
- Starší děti se učí zacházet s příborem
- Udržujeme čistotu na stole (po svačině, po obědě)
- Dodržujeme pitný režim
- Hrajeme seznamovací hry s míčem nebo „Kočičku Mínu“
- Modelujeme, vykreslujeme, lepíme či jinak ztvárňujeme své značky
- Poznáváme značky své i svých nových kamarádů
- Četba z knihy „Co mě čeká ve školce“
- Vyprávíme, čteme si lidové pohádky – hledáme poučení z pohádky
- Vyprávíme si zážitky z prázdnin, výletů, dovolené
- Učíme se neskákat si navzájem do řeči, necháme domluvit kamaráda, učitelku, rodiče, zaměstnance MŠ
- Učíme děti pochopit gesto zvednuté ruky
- Vytváříme si ze vzniklé situace pravidla chování – výtvarně je zpracujeme, rozebereme v kruhu a vystavíme na viditelném místě
- Seznamujeme se s pravidly bezpečného chování při pobytu na ŠZ
- Učíme se pravidla dodržovat pro lepší fungování ve skupině
- Učíme se přijmout důsledky nesprávného chování
- Učíme se slušnému chování – „Kouzelná slovíčka“ (pozdravit, rozloučit se, požádat, poděkovat aj.)
cÍLOVÁ KOMPETENCE:Chová se vstřícně a je ochotné pomoci tam, kde je třeba, zvládá jednoduché činnosti v péči o nejbližší prostředí a potřeby druhých
- Učíme se samostatně si chystat svačinky na tácky a odnášet je na vozík
- Učíme se žádat paní kuchařku o množství porce – vnímat vlastní pocit hladu
- Učíme se stlát si postele, samostatně se oblékat a ukládat si pyžamo na věšák
- Hrajeme společenské hry – „Pexeso – značky“, „Tučňáci“, „Motýlci“, „Dobble“, „Já mám, kdo má“, „Muchomůrky“, Černý Petr“ atd.
- Navštíví nás loutkové divadlo – „Dvě barevné pohádky“
- Proběhne akce „Dýňování“ a „Podzimní zahradní slavnost“
- KK „Jakou máš dnes náladu/Jak se dnes cítíš?“, „Co se ti v MŠ líbí/nelíbí?“, „Co bys chtěl změnit?“ aj.
- Předškoláci s vyrobí své desky na portfolia
- Předškoláci si nazdobí plechovky na pastelky
- Seznámíme se se zaměstnanci MŠ (slečna asistentka, paní uklízečka, kuchařka)
- Vytvoříme si narozeninový kalendář s korálky
- Učíme se hrát si s kamarády podle pravidel, navzájem si vycházet vstříc
- Učíme se uklízet hračky na své místo – „Uklízecí báseň“
- Na vycházkách pozorujeme kačeny, labutě na rybníce, dozrávající plody, zeleninu a ovoce, podzimní práci na zahradách
- Sbíráme podzimní plody – jeřabiny, kaštany, žaludy, šišky aj.
- Tvoříme závěsy/náhrdelníky z jeřabin
- Tvoříme obrazy/mandaly z nasbíraných přírodnin
- Učíme se básně „To jsou prsty“, „Na poli“, „Kaštan“, „Jablíčko“, „Ježek“ aj.
- Učíme se písně „Svolávačka“, „Ježek Bodlinka“, „Kolo, kolo mlýnské“, „Prší, prší“
- Hrajeme PH: „Veverky“, „Tiše, tiše ježek spí“, „Sochy“, „Lepidla“
- VV – moje značka, ježek, jablíčka, hrušky, brambory, řepa – dle zájmu dětí
- Plníme úkoly na interaktivní tabuli program Září (Všeználek)
- Plně zapojovat děti do plánování činností a témat
- HK – pravidelně hodnotit svůj den v MŠ