-
Umíme se představit, také lecos vyrobit.
Vzájemně si pomáháme, nejen když se oblékáme.
My zvládneme každou práci, jsme šikovní Hastrmánci.Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.
2. TČ poznáváme, co vykouzlí příroda
cÍLOVÁ KOMPETENCE:
odhaduje rizika ohrožující zdraví a bezpečnost.- Budeme se učit bezpečně přecházet přechod, chovat se správně v okolí silnice, dodržovat pravidla bezpečného pobytu mimo budovu MŠ.
- Předškoláci budou pravidelně nosit reflexní vesty.
- Vysvětlíme si důležitost první a poslední dvojice na procházkách.
- Pomocí modelových situací hledáme odpovědi na otázky „Co by se stalo, kdyby…..“
- Budeme využívat multifunkční hřiště k míčovým hrám a různým sportovním aktivitám – hra na honěnou, na honěnou s vysvobozením apod.
- Budeme se snažit o samostatné stolování, chystání si svačinky, oběda, žádat o velikost porce paní kuchařku.
- KK – „Co bys dnes chtěl zvládnout“; „Kdo ti dnes udělal radost a čím“; „Co můžeš udělat, aby se kamarád cítil lépe“?
- HK – Co se mi povedlo x nepovedlo, líbilo x nelíbilo, koho a proč jsem si přizval do hry.
- Učíme se pravidelně uklízet hračky a pomůcky na své místo.
- Budeme si sdělovat své zážitky z víkendu, z výletu nebo si spontánně povídat dle zájmu dětí.
- Děti se budou učit spolupracovat s dospělými (požádat o pomoc paní uklízečku, kuchařku, pana školníka, učitelky).
- Děti se budou aktivně podílet a rozhodovat o činnostech, plánech ve třídě, vnášet svá přání, vytvářet myšlenkovou mapu.
- Předškoláci budou plnit úkoly z různých vzdělávacích oblastí – sluchová orientace, grafomotorika, pravo-levá orientace, prostorové vnímání, spolupráce s kamarádem aj.
- Vzniklé konflikty se učíme řešit dle vytvořených, dohodnutých třídních pravidel. O konfliktu a možném řešení budeme diskutovat. (Nechám domluvit kamaráda, učitelku, neomezuji svým chováním druhé kamarády, neničím hru ani hračky).
- Při určování prvního budeme používat rozpočítadla „Na velikém kopci“ „Liška šiška“; „En ten týky“
- Zahrajeme si různé námětové hry „Na maminku“ Na obchod“ „Na kadeřnici“.
- Budeme využívat interaktivní tabuli s programem „říjen“
- Budeme se učit společné hře s kamarádem, domlouvat se, komunikovat…lego duplo, Cheva stavebnice, magnetická stavebnice, aj.
- Pohybové hry – Kompot, Sochy, Ježek, hry na přání dětí.
- Budeme cvičit zdravotní cviky na veršované básničky, zařadíme cviky z jógy.
- Budeme se učit lidové i tematické písničky…Až já budu velká, Skákal pes, Ovčáci, Prší prší, Holka modrooká, Ježek, O drakovi.
- Vyrobíme si papírového draka, podzimní strom, duhu, mrak, déšť.
- Vyrobíme si ryby, zahrajeme si na rybáře – tvrdý papír, udice – klacek, provázek
- Vyrobíme si Podzimníčka s podzimních plodů a vydáme se ho společně uspat do přírody.
- Začneme se připravovat na vánoční besídku – říkanky, písničky, básničky aj.
- Budeme vyrábět výrobky na rozsvěcení vánočního stromu
cÍLOVÁ KOMPETENCE: U druhých respektuje a toleruje potřeby a individuálně odlišné způsoby jejich uspokojování.
- Navštívíme v MŠ divadlo Koráb s programem – „Jak rytíř s rýmou zatočil“
- Budeme se učit relaxovat při hudbě.
- Dramatická hra – „Jak se cítíš – vyjádříme svou náladu tancem, zpěvem.
- Budeme se učit řešit situaci „Nikdo si se mnou nechce hrát".
- PH – „Zavázané nohy“ „Navigace“ – hry na rozvoj vztahů ve dvojici.
- Budeme si navzájem pomáhat v šatně při oblékání, převlékání.
- Zahrajeme si stolní hry u stolečku: Tučnáci, Pexeso, Pojď si hrát.
- Záměrné vycházky k rybníku – budeme pozorovat kam mizí voda, co se děje s rybníkem
- Budeme využívat encyklopedii k určení zvířat z rybníku, k získání více informací (žába, kapr, kačena, labuť, aj).