My jsme malá Čápata, starostlivá děvčata.
Vytrvalí kluci, co se rádi učí.
Budeme si zpívat hrát, cvičit, tančit povídat.
A kdo nám to nevěří, ať zaklepe u dveří.
Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.
2. tematická část: Prožíváme barevný podzim
cílová kompetence: Prožívá vztah k přírodě, sounáležitost s přírodou živou i neživou
- stavíme si z kostek, přírodních materiálů stavby (ve třídě i venku)
- využíváme senzomotorickou vanu ke hrám s přírodninami
- třídíme odpadky, všímáme si okolí a snažíme se jej udržovat bez odpadku, na vycházkách pozorujeme komposty, kontejnery a povídáme si o tom, co do kterého patří
- při pobytu venku dbáme na volný pohyb, zařazujeme pohybové hry, stavění domečků pro skřítky, hry s listím atd.
- všímáme si barev podzimu (listy, kaštany, větvičky, jablíčka….)
- RK: povídáme si o podzimu, o pohádkách dle témat, o tom, co se stane, když nebudeme dávat věci na svá místa, uvidíme venku pohozený papír atd.
- plánujeme s dětmi pomocí myšlenkové mapy
- Učíme se třídit, řadit pomocí kaštanů, jablíček, klacíků atd.
- Pracujeme s Bee-bot včelkou – podzimní cesty (programování, orientace v prostoru)
- Povídáme si o lese, zvířátkách, která se ukládají na zimní spánek
- hrajeme si s podzimními přírodninami (kaštany, mech listí atd.)
- tvoříme výrobky z přírodnin (stromy, ježky, broučky atd.)
- pozorujeme znaky podzimu, na vycházkách se zbarvující listí, změny na poli, v lese, kolem nás
- plánujeme delší vycházku do přírody „Skřítek Podzimníček“
- pozorujeme pod lupou, mikroskopem přírodniny – využíváme interaktivní tabuli na přenos
- společně slavíme svátky a narozeniny
- probíhají logopedické chvilky (artikulační a dechová cvičení)
- cvičíme jógu
- vyrábíme výrobky na jarmark
cílová kompetence: Má zájem pochopit jevy kolem sebe, dovede se ptát
- vyrábíme si výrobky s podzimní tématikou (vlaštovky, ježky, dýně, strašidélka atd.)
- učíme se básničky s pohybem „Vlaštovka“, Ježek, Martin atd.
- zpíváme písničky „Vlaštovka, Ježek, Podzim, Dýně a další dle přání dětí
- plánujeme s dětmi pomocí myšlenkové mapy činnosti
- povídáme si o rybolovu, chytáme ryby, hrajeme si na rybáře
- na vycházkách pozorujeme měnící se přírodu, povídáme si o znacích podzimu, sledujeme poorané pole, vyklizené zahrádky, poryté záhonky, pozorujeme podzimní květiny, shrabujeme listí na školní zahradě
- využíváme interaktivní tabuli s programy říjen, listopad
- zařazujeme logopedické chvilky-procvičujeme artikulační cviky, dechová cvičení
- předškoláci si plní úkoly z individualizace formou hry i pracovní listy
- čteme si pohádky „Rybář Vítek“ a příběhy dle tématu zvolené dětmi
- RK: povídáme si o tématech, které probíráme
- HK: Hodnotíme, co se nám povedlo x nepovedlo a proč
- navštíví nás divadlo „Jak rytíř s rýmou zatočil“
- Proběhne "POHÁDKOVÉ STRAŠIDÝLKOVÁNÍ"
- navštíví nás divadlo POD ŠIRÁKEM - sv. Martin