My jsme malá Čápata, starostlivá děvčata.
Vytrvalí kluci, co se rádi učí.
Budeme si zpívat hrát, cvičit, tančit povídat.
A kdo nám to nevěří, ať zaklepe u dveří.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.

2. tematická část: Prožíváme barevný podzim

cílová kompetence: Prožívá vztah k přírodě, sounáležitost s přírodou živou i neživou

  • stavíme si z kostek, přírodních materiálů stavby (ve třídě i venku)
  • využíváme senzomotorickou vanu ke hrám s přírodninami
  • třídíme odpadky, všímáme si okolí a snažíme se jej udržovat bez odpadku, na vycházkách pozorujeme komposty, kontejnery a povídáme si o tom, co do kterého patří
  • při pobytu venku dbáme na volný pohyb, zařazujeme pohybové hry, stavění domečků pro skřítky, hry s listím atd.
  • všímáme si barev podzimu (listy, kaštany, větvičky, jablíčka….)
  • RK: povídáme si o podzimu, o pohádkách dle témat, o tom, co se stane, když nebudeme dávat věci na svá místa, uvidíme venku pohozený papír atd.
  • plánujeme s dětmi pomocí myšlenkové mapy
  • Učíme se třídit, řadit pomocí kaštanů, jablíček, klacíků atd.
  • Pracujeme s Bee-bot včelkou – podzimní cesty (programování, orientace v prostoru)
  • Povídáme si o lese, zvířátkách, která se ukládají na zimní spánek
  • hrajeme si s podzimními přírodninami (kaštany, mech listí atd.)
  • tvoříme výrobky z přírodnin (stromy, ježky, broučky atd.)
  • pozorujeme znaky podzimu, na vycházkách se zbarvující listí, změny na poli, v lese, kolem nás
  • plánujeme delší vycházku do přírody „Skřítek Podzimníček“
  • pozorujeme pod lupou, mikroskopem přírodniny – využíváme interaktivní tabuli na přenos
  • společně slavíme svátky a narozeniny
  • probíhají logopedické chvilky (artikulační a dechová cvičení)
  • cvičíme jógu 
  • vyrábíme výrobky na jarmark

cílová kompetence: Má zájem pochopit jevy kolem sebe, dovede se ptát

  • vyrábíme si výrobky s podzimní tématikou (vlaštovky, ježky, dýně, strašidélka atd.)
  • učíme se básničky s pohybem „Vlaštovka“, Ježek, Martin atd.
  • zpíváme písničky „Vlaštovka, Ježek, Podzim, Dýně a další dle přání dětí
  • plánujeme s dětmi pomocí myšlenkové mapy činnosti
  • povídáme si o rybolovu, chytáme ryby, hrajeme si na rybáře
  • na vycházkách pozorujeme měnící se přírodu, povídáme si o znacích podzimu, sledujeme poorané pole, vyklizené zahrádky, poryté záhonky, pozorujeme podzimní květiny, shrabujeme listí na školní zahradě
  • využíváme interaktivní tabuli s programy říjen, listopad
  • zařazujeme logopedické chvilky-procvičujeme artikulační cviky, dechová cvičení
  • předškoláci si plní úkoly z individualizace formou hry i pracovní listy
  • čteme si pohádky „Rybář Vítek“ a příběhy dle tématu zvolené dětmi
  • RK: povídáme si o tématech, které probíráme
  • HK: Hodnotíme, co se nám povedlo x nepovedlo a proč
  • navštíví nás divadlo „Jak rytíř s rýmou zatočil“
  • Proběhne "POHÁDKOVÉ STRAŠIDÝLKOVÁNÍ"
  • navštíví nás divadlo POD ŠIRÁKEM - sv. Martin