
My jsme malá Čápata, starostlivá děvčata.
Vytrvalí kluci, co se rádi učí.
Budeme si zpívat hrát, cvičit, tančit povídat.
A kdo nám to nevěří, ať zaklepe u dveří.
Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.
1. tematická část: Sešli jsme se po prázdninách
cílová kompetence: Uvědomuje si, že svým chováním může spoluvytvářet prostředí pohody
- Seznamujeme se s novým prostředím, kamarády, učitelkami
- Učíme se hrát hry, ranní kruh, rituály třídy – „Značky",
- Básničky před úklidem, obědem, před odpoledním odpočinkem
- Učíme se vyjadřovat co cítíme, co je nám příjemné x nepříjemné a proč?
- Starší děti pomáhají mladším dětem při sebeobsluze, hře, hrách s hračkami
- Výtvarně zpracujeme svoji značku, vyzdobíme si třídu a chodbu obrázky dětské kresby, modelujeme
- Učíme se bezpečně pohybovat po školce, na školní zahradě i v okolí školky
- Povídáme si o prázdninách, o vzniklých situacích, o prožitcích
- HK – hodnotíme, co se nám povedlo x nepovedlo a proč?
- KK – učíme se svolávací písničku, povídáme si o tom, co je tématem dne, týdne
- Hrajeme pohybové hry „Běh v kruhu“, „Čáp ztratil čepičku“ a další.
- Vytleskáváme svá jména, značky – učíme se rytmizovat
- Učíme se třídit odpad – koš na papír, koš na smíšený odpad
- Slavíme narozeniny svých kamarádů – vyrábíme si dort, narozeninový kalendář a učíme se popřát – vyjádřit přání
- Učíme se dělit se o hračku se svým kamarádem
- Učíme se poznávat i ostatní zaměstnance školky (paní uklízečky, pana školníka, paní kuchařky, ostatní paní učitelky).
- Učíme si říkat o velikost porce paní kuchařce i paní učitelce, ochutnáváme neznámá jídla, dodržujeme pitný režim
- Stavíme si překážkové dráhy ve třídě
cílová kompetence: Má vytvořené základní návyky společenského chování
- Probíhá adaptace na nové prostředí, odloučení od rodiny,
- Dbáme na hygienické návyky, umývání rukou, používání WC, ručníků.
- Učíme se reagovat na projevy jiných, zařazujeme prosociální hry.
- Učíme se neprosazovat na úkor druhého, spolupracovat, vytvářet příjemné prostředí plné klidu a pohody.
- Zařazujeme práci ve skupině (společnou práci, značky)
- Zpíváme si dětské písničky „Prší, prší, Kočka leze dírou, Skákal pes, Když jsi kamarád, Šlapu si to do školky a další na přání dětí
- Zařazujeme pohybovou improvizaci
- Navštíví nás divadlo „Dvě barevné pohádky“
- Uspořádáme v rámci Kamarádi Moravského krasu „Dýňování“– dlabání dýni na školní zahradě.