My jsme malá Čápata, starostlivá děvčata.
Vytrvalí kluci, co se rádi učí.
Budeme si zpívat hrát, cvičit, tančit povídat.
A kdo nám to nevěří, ať zaklepe u dveří.

Pracujeme podle Kurikula podpory zdraví v MŠ.

1. tematická část: Sešli jsme se po prázdninách

cílová kompetence: Uvědomuje si, že svým chováním může spoluvytvářet prostředí pohody

  • Seznamujeme se s novým prostředím, kamarády, učitelkami
    • Učíme se hrát hry, ranní kruh, rituály třídy –  „Značky", 
    • Básničky před úklidem, obědem, před odpoledním odpočinkem
    • Učíme se vyjadřovat co cítíme, co je nám příjemné x nepříjemné a proč?
    • Starší děti pomáhají mladším dětem při sebeobsluze, hře, hrách s hračkami
    • Výtvarně zpracujeme svoji značku, vyzdobíme si třídu a chodbu obrázky dětské kresby, modelujeme
    • Učíme se bezpečně pohybovat po školce, na školní zahradě i v okolí školky
    • Povídáme si o prázdninách, o vzniklých situacích, o prožitcích
    • HK – hodnotíme, co se nám povedlo x nepovedlo a proč?
    • KK – učíme se svolávací písničku, povídáme si o tom, co je tématem dne, týdne
    • Hrajeme pohybové hry „Běh v kruhu“, „Čáp ztratil čepičku“ a další.
    • Vytleskáváme svá jména, značky – učíme se rytmizovat
    • Učíme se třídit odpad – koš na papír, koš na smíšený odpad
    • Slavíme narozeniny svých kamarádů – vyrábíme si dort, narozeninový kalendář a učíme se popřát – vyjádřit přání
    • Učíme se dělit se o hračku se svým kamarádem
    • Učíme se poznávat i ostatní zaměstnance školky (paní uklízečky, pana školníka, paní kuchařky, ostatní paní učitelky).
    • Učíme si říkat o velikost porce paní kuchařce i paní učitelce, ochutnáváme neznámá jídla, dodržujeme pitný režim
    • Stavíme si překážkové dráhy ve třídě

cílová kompetence: Má vytvořené základní návyky společenského chování

  • Probíhá adaptace na nové prostředí, odloučení od rodiny,
  • Dbáme na hygienické návyky, umývání rukou, používání WC, ručníků.
  • Učíme se reagovat na projevy jiných, zařazujeme prosociální hry.
  • Učíme se neprosazovat na úkor druhého, spolupracovat, vytvářet příjemné prostředí plné klidu a pohody.
  • Zařazujeme práci ve skupině (společnou práci, značky)
  • Zpíváme si dětské písničky „Prší, prší, Kočka leze dírou, Skákal pes, Když jsi kamarád, Šlapu si to do školky a další na přání dětí
  • Zařazujeme pohybovou improvizaci
  • Navštíví nás divadlo „Dvě barevné pohádky“
  • Uspořádáme v rámci Kamarádi Moravského krasu „Dýňování“– dlabání dýni na školní zahradě.